بورسبورس اوراقصنعت

نقش محوری بورس‌کالا در تنظیم بازار فولاد

 

دیروز عصر نشست شرکت‌های فولادساز، تشکل‌های صنایع پایین دستی فولاد و متصدیان دولتی در ستاد تنظیم بازار فولاد برگزار شد. در این جلسه مواردی مانند بررسی افزایش قیمت محصولات، کمبود شمش، لزوم اجرای قانون ۸۹ درصد قیمت میلگرد برای تعیین قیمت شمش، صادرات شمش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص نتایج نشست دیروز ستاد تنظیم بازار فولاد به آرمان اقتصادی گفت: در نشست دیروز ستاد تنظیم بازار فولاد، مواردی در خصوص لزوم توازن زنجیره فولاد مطرح شد و بورس‌کالا نیز به عنوان محور تنظیم بازار فولاد مورد تاکید قرار گرفت.

سیدرسول خلیفه سلطان همچنین افزود: در این نشست مقرر شد آقای سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صمت طی جلساتی با حضور مدیران بورس کالا، ایجاد توازن در زنجیره فولاد و عرضه و تقاضا را مورد بررسی قرار دهند.

او با بیان اینکه در این جلسه از سازوکار بورس کالا به عنوان بهترین مکانیسمی که معاملات کالایی باید در آن انجام شود، حمایت شد، گفت: اوضاع بازار فولاد و اتخاذ تصمیم برای بهبود آن باید در جلسات کارشناسی از سوی ستاد تنظیم بازار مورد بررسی قرار گیرد و نمی‌توان به صرف بیان کلی گویی تصمیم مناسبی را برای بهتر شدن شرایط گرفت.

گفتنی است، در این جلسه معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم آرامش و نظارت بر بازار، ایجاد گفتمان مشترک میان صنایع بالادست و پایین دست، نقش محوری بورس کالا به عنوان مرجعی شفاف در تنظیم بازار فولاد، دیرهنگامی اجرای سیاست ها و پایش سامانه بهین یاب تاکید کردند.

در پایان این جلسه مقرر شد حاضران پیشنهادهای خود برای بهبود شرایط را تا هفته آینده ارایه کنند.

 

منبع
اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا