صنعتصنعت، معدن، تجارت

واردات بی رویه بلای جان صنعت لوستر

عضو اتحادیه بلور، چینی و لوستر گفت: در حال حاضر واردات بدون مطالعه و بی رویه از جمله چالش های جدی صنعت لوستر در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اکبر نمکی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: ممالک بر خوردار ازصنایع رشد یافته جهان امروز در بحث واردات بسیار سختگیرانه عمل می کنند چرا که واردات بی رویه و بی کیفیت صنایع داخلی را در هر کشوری به ورطه نابودی می کشاند.

عضو اتحادیه بلور، چینی و لوستر گفت: متاسفانه واردات بی حساب و کتاب بسیاری از کارخانجات داخلی و کارگران این واحدها را خانه نشین کرده است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه واردات کالا باید تخصصی باشد، افزود: بدبختانه واردات کالای لوستر امروز از سوی افرادی از قبیل کفاش، فرش فروش و امثالهم به کشور انجام می شود که هیچ سر رشته در این کار ندارند.

نمکی در بخش دیگری از سخنان خودبالا بودن قیمت تمام شده تولید کالا را از دیگر چالش های جدی کشور دانست و اظهارداشت: تولید حرف اصلی را در اقتصاد هرکشوری می زند بنابراین باید موانع سد راه تولید و سرمایه گذاری در جامعه برداشته شود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر هزینه تولید در چین زیر شش درصد است در صورتی که این هزینه در ایران بالای ۶۰ درصد است.

عضو اتحادیه بلور، چینی و لوستر افزود: تولیدکنندگان خارجی از حمایت های مستقیم و غیر مستقیم دولت به میزان کافی بهره مند هستند که این استراتژی سبب کاهش هزینه های تولید و رونق بخشی به صنایع این کشورها شده است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: برنامه ریزی و سیاست گذاری در مملکت باید به نحوی باشد که صنعتگران با کمترین مشکل بتوانند بهترین کالا و با قیمت مناسب تولید و به بازارهای مصرف عرضه کنند.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا