بورسبورس اوراق

هفت شاخص بورس صعود کردند

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس ۱۸ واحد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل امروز ۱۸ واحد بالا رفت و به رقم ۹۸ هزار و ۹۸ واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۱ و ۴۶ واحد بالا رفتند.

نمادهای فولاد مبارکه، ارتباطات سیار، ملی مس، سرمایه گذاری معادن و فلزات و سرمایه گذاری غدیر امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

در مقابل نمادهای پالایش نفت اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

سرمایه گذاران بورسی امروز بیش از ۹۷۷ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۳ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال بود و در ۶۴ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

گروه های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای محورسازان ایران خودرو، ایرکا پارت صنعت، فرآورده های نسوز پارس، قند شیرین خراسان، نفت پارس، سیمان قائن و پشم شیشه ایران بود.

در مقابل نمادهای آلومراد، مس شهید باهنر، سرمایه گذاری نیرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، نیرو محرکه، تولیدی مهرام و چرخشگر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از سهام نهادهای مالی بورس اوراق بهادار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز توسعه معادن و فلزات با معامله بلوکی ۱۵۸ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک ایران خودرو با معامله ۷۰۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا