ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کارآفرینی در بستر ICT در ۵٠ نقطه از کشور

مشاور امور زنان و خانواده وزیر ارتباطات از افزایش انتصاب زنان در سطح مدیران میانی به بالا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان‌افزایی زنان امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، سودابه رادفر در این همایش با بیان اینکه این وزارت‌خانه با همکاری ادارات کل خود طرح ملی کارآفرینی در بستر ICT را در ۵٠ نقطه از کشور در سال ٩۶ اجرایی کرده است، گفت: این طرح در سال ٩٧ نیز در ٢٧٠ نقطه از مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای این طرح به شکل پایلوت در روستای ابرکوه، اظهار کرد:  بعد از اینکه سند راهبردی امور زنان و خانواده زنان وزارت ارتباطات در بیش از ١۵ جلسه تدوین شد، یکی از بندهای آن به توان افزایی تعلق گرفت.

همچنین بخوانید

مشاور امور زنان و خانواده وزیر ارتباطات در ادامه تصریح کرد: این برنامه‌ها در برنامه ششم توسعه نیز لحاظ شده و به دنبال توسعه متوازن و پایدار هستند. توجه به اصل توازن باعث شده است تا نقاط شهری و روستایی به یک اندازه مورد توجه باشند.

رادفر با تاکید بر توانمندی زنان ادامه داد: زنان کشور به دنبال گدایی جایگاه شایسته خود نیستند بلکه برای اثبات توانمندی‌هایشان زحمت کشیده اند.

وی در ادامه از افزایش  انتصابات مدیران میانی به بالا در وزارت ارتباطات خبر داد و آن را  رشد سه برابری نسبت به رشد کل دولت دانست و افزود: وزیر ارتباطات مجدانه به حقوق زنان معتقد است. به همین دلیل اولین انتصای بار سه مدیر ارشد زن در این وزارتخانه انجام شده و مدیران کل نیز از یک نفر به ٣ نفر افزایش یافته اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در ادامه تاکید کرد باید موانع سنتی را از پیش پای بانوان برای اشتغال و نوآوری برداریم.

محمدجواد آذری جهرمی فناوری اطلاعات را عرصه مهمی دانست که حضور بانوان را در عرصه اقتصادی تسهیل می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا