بانکبانک و بیمهچندرسانه‌ایصوتطلا و ارز

افت تب بازار ارز با افزایش سود بانکی +صوت

مدیر گروه بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی گفت: بانک مرکزی با افزایش نرخ سود بانکی به دنبال کاهش تلاطم و تب بازار ارز در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کامران ندری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: بسته سیاستی که به تازگی از سوی بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز ارائه شده بیشتر برای کنترل پیامدهای افزایش جهشی نرخ ارز بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: رشد نرخ ارز ضمن اوج گیری انتظار تورمی موجب جهش نرخ تورم در اقتصاد کشور خواهد شد.

مدیر گروه بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی گفت: برای کنترل آثار و تبعات تورمی رشد نرخ ارز این بسته سیاستی (افزایش نرخ سود بانکی) بصورت موقت و کوتاه مدت بکارگرفته شده است.

وی در ادامه افزود: بانک مرکزی با افزایش نرخ سود بانکی به دنبال مهار خروج نقدینگی از سیستم بانکی بوده چرا که بخش عمده ای از این منابع به سمت بازار ارز سرازیر شده است.

ندری تصریح کرد: این سیاست موقت و کوتاه مدت با هدف کاهش تب بازار ارز بکارگیری شده و انتظار می روند با رسیدن کشتی بازار ارز به ساحل آرامش سیاست مزبور نیز تغییر پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر نرخ سود با توجه به مسائل ومشکلات موجوددر شبکه بانکی و همینطور کسری ممتد نقدینگی در این شبکه بالاست.

مدیر گروه بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی افزود: هم اکنون متوسط نرخ سودهای بانکی در ایران به نسبت کشورهای دیگر بسیار قابل توجه است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهارداشت: این مشکل بیشتر به ساختار مدیریتی و اداره بانک ها در مملکت منوط می شود و تازمانی ضعف ها و مشکلات ساختاری سیستم بانکی به قوت خود باقی باشد به یقین متوسط نرخ سود بانکی در کشورکاهش پیدا نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا