امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

لزوم برخورد قاطعانه با عاملان قاچاق میوه +صوت

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران بر ضرورت برخورد قاطعانه با عاملان قاچاق و عرضه میوه خارجی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجتبی شادلو در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: عرضه میوه های قاچاق در روزهای پایانی سال ضمن سلب حداقل فرصت ها از فروش تولیدات داخلی موجب ورود آفات و بیماری های نباتی به کشور می شود.

وی همچنین اظهارداشت: امسال تولید مرکبات، سیب درختی، کیوی و دیگر محصولات متداول فصل بسیار مطلوب و بیش از تقاضای بازار است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران گفت: قاچاق میوه بر خلاف منویات مقام معظم رهبری، اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.

وی در ادامه افزود: هرچند عرضه میوه های قاچاق نسبت به گذشته بسیار محدود شده ولی این حداقل ها هم نباید باشد.

شادلو در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: حضور میوه های قاچاق در سطح بازار زنگ خطری برای تولید داخلی است بنابراین می طلبد مسئولان بصورت قاطعانه با افراد فرصت طلب و سودجود در این زمینه برخورد کنند.

معاون هماهنگی بازرسی اتاق اصناف تهران نیز در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به فروش میوه های قاچاق در برخی از واحدهای صنفی شمال شهر تهران گفت: بازرسان اتاق اصناف با صنوف متخلف و دخیل در امر قاچاق به شدت برخورد خواهند کرد.

حسین درودیان افزود: میوه های قاچاق بصورت غیر مجاز از سوی افراد فرصت طلب و سودجو وارد مملکت می شود.

وی همچنین از ناامن سازی میادین میوه و تره بار جهت عرضه میوه های قاچاق خبرداد و اظهارداشت: در حال حاضر خریداران و فروشندگان محصولات قاچاق در خارج از میادین همدیگر را ملاقات و در نهایت اقلام مورد نظر مورد معامله قرار می گیرد.

معاون هماهنگی بازرسی اتاق اصناف تهران گفت: بازرسان اتاق نسبت به اقدامات غیر قانونی افراد فرصت طلب و سودجو ساکت ننشسته اند بلکه به شدت دنبال ناامن سازی فعالیت این گونه اشخاص درسطح جامعه هستند.

وی در ادامه قاچاق میوه را آفت جدی تولید داخلی در حوزه باغبانی کشور برشمرد و افزود: در حال حاضر تولید میوه در مملکت بیش از نیاز بوده و قاچاق می تواند آسیب جدی به این حوزه وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا