بانکبانک و بیمه

همه یارانه می‌گیرند به جز این افراد


سخنگوی دولت گفت: سال آینده همین روش پرداخت یارانه را ادامه می‌دهیم و همه یارانه می‌گیرند، مگر مواردی که ثروتمند بودن آنها محرز شود.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهارداشت: در بودجه سال آینده سیاست کاهش فقر مطلق را همراه با اصلاح در روش پرداخت یارانه های نقدی و غیر نقدی منعکس کردیم که مجلس با اصلاح روش پرداخت یارانه های نقدی و غیر نقدی در بودجه سال آینده موافقت نکرد اما دست دولت را باز گذاشت تا اگر بخواهد مواردی را اصلاح کند و یا همین روش موجود را ادامه بدهد.

وی ادامه داد: ما همین روش پرداخت یارانه را در سال آینده ادامه می دهیم و عموم خانوارها یارانه می گیرند مگر درمواردی خاص و افرادی که ثابت شود ثروتمند هستند. نوبخت با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس به تصویب رسید، گفت: بودجه سال آینده با یک اصلاح ساختاری و بهره گیری از روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تهیه شده و در این لایحه برای نخستین بار ۳۴۰ ردیف و دستگاه برای اولین بار بودجه شان براساس قیمت تمام شده محاسبه شده بود.
وی افزود: تکلیف قانونی برای ۲۰ درصد از دستگاه ها بود اما ما ۳۴ درصد را مبتنی بر قیمت تمام شده محاسبه کردیم. سخنگوی دولت گفت: بودجه استان‌ها را در سال آینده تقویت و اختیاراتی را به استان ها واگذار کردیم.
نوبخت افزود: ردیف های غیر متفرقه را که در بودجه وجود داشت به مقدار قابل توجهی حذف و به زیر ردیف ها منتقل کردیم تا ببینیم از ردیف های مختلف چقدر بهره مند می شویم. وی گفت: آنچه بودجه سال آینده را از بودجه های دیگر متفاوت می کند این است که ما اهداف مورد تاکید و اولویت های برنامه ششم را در این بودجه و در تبصره ۴ مشخص کردیم و چون منابع عمومی برای این اهداف ناکافی بود با اجازه مقام معظم رهبری و به وسیله مجلس ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای این اهداف اولویت دار برنامه ششم در بودجه ۹۷ اختصاص دادیم.
 
اشتغال گسترده برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر با ۱۲ برنامه مشخص
سخنگوی دولت گفت: یکی از اهداف مشخص در بودجه ۹۷ اشتغال گسترده برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر با اجرای ۱۲ برنامه مشخص شده است. نوبخت افزود: اقدام دیگری که در لایحه بودجه ۹۷ در کنار اجرای برنامه فقرزدایی مطلق داریم، اشتغال گسترده برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر است.
وی گفت: برای اجرای این ۱۲ برنامه ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که محل تأمین این رقم ذکر شده دولت با همکاری بخش غیردولتی است. نوبخت ادامه داد: ۲۰ درصد از رقم ذکر شده از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استفاده می شود، ۳ هزار میلیارد تومان که مجلس در نظر گرفت و ۵ هزار میلیارد تومان که در جدولی مربوط به تبصره ۱۴ برای اشتغال و تولید در نظر گرفته شده است.
نوبخت افزود: برنامه اشتغال به چند طریق انجام خواهد شد که احیای بافت های فرسوده، احداث ۴۵۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در شهر و احداث ۴۵۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در روستا، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله برنامه های ذکر شده در زمینه اشتغال است.
سخنگوی دولت گفت: از طریق نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای ۲۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود که این نوسازی علاوه بر ایجاد اشتغال، رفع آلودگی هوا، صرفه جویی در حامل های انرژی و ایجاد رفاه در حمل و نقل بار و مسافر را نیز به همراه خواهد داشت.
ادامه دارد…

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا