امور زیربناییبانکراه و ساختمان

تأکید استاندار تهران بر تعیین تکلیف پرونده طرح های مصوب دریافت تسهیلات به بانک ها تا ٢۵ اسفندماه

استاندار تهران درجلسه اعتباری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: عودت دادن پرونده طرح های ارائه شده واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک ها از نظر ما قابل قبول نیست و تا ٢۵ اسفندماه پرونده همه طرح های ارجاع شده باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، جلسه اعتباری کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور محمدامامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری،علیرضا قاسمی فرزاد مدیرکل امور اقتصادی استانداری،یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و مدیران بانک های عضو کارگروه برگزارشد.

در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات بانک های استان در اعطای تسهیلات به طرح های سرمایه در گردش،بازسازی و نوسازی و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶٠ درصد از سوی رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان ارائه شد.

استاندار تهران در این جلسه با اشاره به اینکه براساس قانون بانک ها مکلف هستند تسهیلات مورد نیاز را به طرح های مصوب در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه دهند گفت: تا ٢۵اسفندماه پرونده همه طرح های ارجاع شده برای دریافت تسهیلات به بانک های استان تهران باید تعیین تکلیف شوند و تصمیمات دولت باید عملیاتی شود.

وی با اشاره به مشکلات ۴٠٠ واحد صنعتی از میان ١٧ هزار واحد صنعتی در استان تهران افزود: حمایت از واحدهای صنعتی باید در اولویت باشد به ویژه در شرایطی که نیاز است مشکلات واحدهای صنعتی موجود حل شود و سرمایه گذاری جدید ایجاد نشود.

مقیمی با تأکید بر ضرورت توجه به عنصر زمان در حل مشکلات صاحبان صنایع و سرمایه گذاران ادامه داد: عودت دادن پرونده طرح های ارائه شده واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک ها از نظر ما قابل قبول نیست و دریافت وام برای این واحدهای صنعتی مشکل گشایی می کند .

براساس گزارش ارائه شده در این جلسه از تعداد ۴٧٠ طرح ارائه شده به بانک ها برای دریافت تسهیلات پرونده ٩٠ طرح از بانک ها عودت داده شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا