امور زیربناییراه و ساختمان

فروش بلیت‌های نوروزی بدون افزایش قیمت / در پسابرجام، واگن‌های اروپایی جای واگن‌های چینی را گرفته‌اند

مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا با بیان این که در شرایط پس از تحریم امکان خرید واگن‌های اروپایی برای شرکت‌های داخلی به وجود آمد، گفت: بلیت‌های نوروزی بدون افزایش قیمت به فروش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد خان‌احمدی در نشست خبری امروز با بیان اینکه برای ایام پیک نوروز ۹۶ ، ۸۱ رام قطار در روز برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت سفیر ریل آسیا برنامه دارد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده ۷۱۴ هزار مسافر از طریق ۱۰ شرکت ریلی جابجا کند.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به مجموعه شرکت سفیر ریل آسیا گفت: این شرکت نمایندگی فروش ۱۰ شرکت ریلی را دارد و ۶ شرکت ریلی سهامدار سفیر ریل آسیا و ۴ شرکت هم از همکاران این شرکت ریلی هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی سفیر ریل آسیا گفت: همان طور که گفته شد برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام نوروز در نظر گرفته‌ایم و دو رام قطارفوق العاده برای این ایام پیک، آماده ارائه خدمات به مسافران خواهد بود.

مدیر عامل شرکت سفیر ریل آسیا با اشاره به کاهش ناوگان شرکت‌های ریلی به دلیل خروج واگن‌های بالای ۴۵ و ۵۵ سال گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر خروج ناوگان فرسوده ریلی، ظرفیت برای جابجایی مسافران در بخش ریلی کاهش یافته است اما با این وجود توانستیم قطار فوق العاده برای این ایام در نظر بگیریم.

خان‌احمدی با بیان اینکه ۴۸۴ واگن قطار از سیستم ریلی کشورمان خارج شده است ، گفت: از این آمار ۵۰ دستگاه واگن متعلق به مجموعه سفیر ریل آسیا بوده است.

وی با بیان اینکه با خروج واگن‌های فرسوده سن ناوگان شرکت سفیر ریل آسیا به کمتر از ۶ سال رسیده است، گفت: برای ورود ناوگان جدید برنامه‌های ویژه‌ای داریم. 

وی با اشاره به اختصاص واگن‌های VIP برای چند مسیر ریل گفت: برای مسیرهای تهران–مشهد ، تهران–بندرعباس و تهران–شیراز واگن‌های VIP در نظر گرفته‌ایم. همچنین یک واگن مخصوص بانوان در چند مسیر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به استقبال مسافران از واگن‌های VIP گفت: خوشبختانه استقبال از واگن‌های VIP قابل توجه بوده و ضریب اشغال این واگن‌ها همواره به صد در صد رسیده است.

خان‌احمدی با تاکید بر اینکه بلیت‌های نوروزی بدون افزایش قیمت به فروش می‌رسد ، گفت: شرکت سفیر ریل آسیا هیچ درخواستی برای افزایش قیمت بلیت‌های نوروزی نداشته است.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال ناوگان این شرکت های ریلی بالای ۸۵ درصد است، گفت: به طور قطع بخش حمل و نقل ریلی نیاز به حمایت دولت دارد.

مدیر عامل شرکت سفیر ریل آسیا ادامه داد: یکی از مشکلات مهم شرکت‌های ریلی کافی نبودن حمایت‌های دولت است و متاسفانه بدون حمایت‌های دولت سیاست خروج ناوگان فرسوده به اجرا رسید.

وی ادامه داد: ناوگان شرکت سفیر ریل آسیا در حالی که از سال ۸۸ قرارداد ۱۰ ساله با راه‌آهن برای تردد داشت اما زودتر از موعد پایان قرارداد این ناوگان از رده خارج شده‌اند.

خان‌احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای ورود ناوگان جدید دارید، گفت: در حال حاضر شرکت سفیر ریل آسیا دارای ۷۶۱ دستگاه واگن است و سفارش ساخت ۳۸ واگن را به شرکت‌های داخلی داده‌ایم.

وی ادامه داد: برای حمایت از تولید داخل از ورود واگن‌های خارجی خودداری کرده‌ایم این در شرایطی است که هر واگن داخلی حدود یک میلیارد تومان از واگن خارجی گران‌تر است.

خان‌احمدی گفت: در حال حاضر قیمت هر واگن داخلی سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود که واگن‌های خارجی یک میلیارد تومان از این قیمت ارزانتر هستند.

وی با اشاره به امکان ورود واگن‌های اروپایی گفت: در شرایط پس از برجام امکان ورود واگن‌های اروپایی فراهم آمد این در حالی است که پیش از این تنها از چین واردات واگن انجام می‌شد.

مدیر عامل شرکت سفیر ریل آسیا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا تاکنون با سیستم هوشمند ATC مشکلی برای ناوگان شرکت ریل سفیر آسیا پیشس آمده است ، گفت: تاکنون هوشمند ATC هیچ مشکلی را برای ناوگان ما ایجاد نکرده است. تاکنون اگر مشکلی در این سیستم به وجود آمده به دلیل خطای انسانی بوده است.

وی همچنین درباره ورود ناوگان اروپایی از رده خارج شده گفت: در سال‌های گذشته  ناوگانی از اروپا وارد شد که در اتحادیه اروپا از رده خارج شده بود و در ناوگان کشورمان به کار گرفته شد.


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا