امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

امنیت غذایی کشور با کشت فراسرزمینی + صوت

مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و مجری طرح کشت فراسرزمینی گفت: وزارت جهاد کشاورزی محصولاتی را به عنوان کشت فراسرزمینی توصیه و تسهیل می کند که در راستای امنیت غذایی کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هومن فتحی در گفتگو با برنامه « روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: دانه های روغنی، ذرت، کلزا، سویا و غیره از جمله محصولاتی بوده که ضمن تامین بخشی از نهاده های دام و طیور در کاهش وابستگی به مواد اولیه تولید روغن خوراکی اعم از روغن خام و دانه های روغنی بسیار نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه روش جوان کشت فراسرزمینی طی چند سال اخیر به صورت مطلوب مورد توجه واقع شده درمورد توافق با یازده کشور در این حوزه اظهارداشت: در حال حاضر در کشورهای مختلف بخش خصوصی ایران در مساحت های بزرگ مشغول به فعالیت و تولید هستند.

مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و مجری طرح کشت فراسرزمینی ادامه داد: فعالان این عرصه در مجتمع های کشت و صنعت دو هزار تا ۲۰ هزار هکتار مشغول به تولید هستند و اطلاعات مورد نظر درباره فعالیت آنها جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای هدف و کشورهای مورد توصیه وزارت جهادکشاورزی عملکرد مطلوبی در عرصه کشت فراسرزمینی به دست آمده است، گفت: این روش کشت در کشورهای که دارای جمعیت کم، اراضی وسیع، آب کافی و مجاور کریدورهای حمل و نقل هستند، صورت می گیرد.

فتحی در پایان یادآور شد: اراضی واگذار شده به بخش خصوصی ایران در عرصه کشت فراسرزمینی به صورت اراضی اجاره ای درازمدت یا قرارداد خرید واگذار شده و هم اکنون در بخشی از این کشورها تولید محصول آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا