امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قانون خرید تضمینی گندم اجراشود

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران برضرورت اجرای دقیق قانون خرید تضمینی گندم در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیقلی ایمانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه دولت در دو سال گذشته به قانون خرید تضمینی گندم عمل نکرده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی ضمن اشاره به مخالفت شورای اقتصاد با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال آینده اظهارداشت: ملاک تعیین قیمت برای محصول گندم فقط متن صریح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: طبق قانون قیمت گندم هر ساله حداقل باید به میزان نرخ تورم افزایش داشته باشد.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران ضمن اشاره به این جمله که قانون در کشور فصل الخطاب است، گفت: دولت به بهانه کمبود منابع حق زیرپا گذاشتن قانون را ندارد.

وی در ادامه افزود: اگر قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی دچار اشکال است دولت باید نسبت به بازنگری و اصلاح این قانون اقدام کند.

ایمانی با بیان اینکه گندم یک محصول راهبردی در کشور است، اظهارداشت: گندم در ایجاد اشتغال، امنیت غذایی، استقلال اقتصادی، پویایی تولید و مباحثی از این دست در مملکت بسیار نقش آفرین است.

وی تصریح کرد: برای پایداری و استمرار تولید گندم، حفظ اشتغال در مناطق روستایی جلوگیری از مهاجرت روستایی، کاهش جمعیت حاشیه نشینی، معضلات اجتماعی، استقلال اقتصادی و مباحثی از این دست باید از کشت و کار محصول مورد نظر در کشور به شدت حمایت شود.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران یادآورشد: حمایت از تولید داخلی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است بنابراین می طلبد مسئولان به این مهم بیش از گذشته توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا