بورسبورس اوراق

معاملات برخط بیش از ۲۹ درصد حجم معاملات را به خود اختصاص داد

طی ۱۱ ماه منتهی به بهمن ۱۳۹۶، تعداد ۱۲۵۸۶۷ میلیون سهم به ارزش ۲۴۴۳۲۶ میلیارد ریال از طریق معاملات الکترونیکی مبادله شده است که به ترتیب حدود ۲۲ . ۲۹ و ۲۸ . ۲۲ درصد از کل معاملات را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از شرکت بورس تهران در ۱۱ ماهه اول سال جاری، بیشترین ارزش معاملات را بین تالارهای منطقه ای به ترتیب تالار منطقه ای کیش با مبادله ۴۳۴۵۹ میلیارد ریال، تالار منطقه ای اصفهان با مبادله ۲۲۷۳۵ میلیارد ریال، تالار منطقه ای مشهد با مبادله ۱۳۰۲۷ میلیارد ریال، تالار منطقه ای کرج با مبادله ۱۰۵۷۹ میلیارد ریال و تالار منطقه ای تبریز با مبادله ۸۵۱۷ میلیارد ریال به نام خود ثبت کردند.

لازم به ذکر است در بازار اوراق بدهی از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، تعداد ۷۰ میلیون برگه به ارزش۷۰۸۶۳ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

این درحالی است که در ۱۱ ماهه سال جاری، تعداد ۱۵۰۲ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۵۵۴۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۱۵۴ درصد و ۱۴۶درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۹۵ همراه شد.

طی ۱۱ ماه منتهی به بهمن ماه در بازار اوراق تبعی تعداد ۱۰۳۶۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۵۳۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش معاملات این اوراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بیش از ۲۹۱۹ درصد و ۳۳۱۹ هزار درصد افزایش را نشان می دهد.

نسبت P / E بازار در بهمن ماه برابر با ۸۲ . ۶ مرتبه بوده است. که ۳۹ شرکت دارای پیش بینی سود صفر یا منفی بوده اند که در محاسبات لحاظ نشده اند.

همچنین در بهمن ماه ۹۶ به دلیل عدم الزام ارایه پیش بینی سود شرکت های واقع در صنعت سرمایه گذاری ها، ۱۷ شرکت فعال در این گروه در گزارش P / E لحاظ نمی شود. بنابراین، نسبت قیمت به عایدی (P / E) محاسبه شده بر مبنای ارزش بازار ۲۸۶ شرکت معادل ۳۷۲۵ هزار میلیارد ریال و سود پیش بینی شده بیش از ۵۴۶ هزار میلیارد ریال است.

همچنین در دومین ماه از زمستان بررسی صنایع از نظر ارزش بازار نشان می دهد که گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۲۷ شرکت و ارزش بازار ۸۶۰ هزار میلیارد ریالی در رتبه اول قرار دارد، فلزات اساسی با ۵۵۲ هزار میلیارد ریال و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۳۴۶ هزار میلیارد ریال رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا