بانک و بیمهطلا و ارز

بانک مرکزی به دنبال کاهش تقاضا برای دلار است/ محدودیتی در واردات ایجاد نمی‌شود

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به این‌که اقدام بانک مرکزی در خصوص ممنوعیت ثبت سفارشات با دلار به جهت کنترل تقاضا در بازار است، تصریح کرد: این سیاست مشکلی در واردات ایجاد نمی‌کند زیرا کسانی که قرارداد می‌بندند از ابتدا با فروشنده توافق پرداخت ارز ثالثی می‌کنند.

آرمان اقتصادی – فاطمه اکبرخانی؛ ابوذر نجمی در گفت‌و گو با خبرنگار آرمان اقتصادی، با تاکید بر این‌که با این اقدام بانک مرکزی نقل‌و انتقالات راحت‌تر انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این اقدام تاثیر چندانی در بازار ندارد و معمولا بانک مرکزی بنابر منابعی که دارد به سازمان توسعه تجارت که در وزارت بازرگانی مسئول پرداخت‌های ارزی است دستور می‌دهد، که بر اساس منابع موجود به چه شکلی ثبت سفارشات را انجام دهند.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد: احتمالا بانک مرکزی به دلیل نبود منابع دلاری چنین ابلاغیه ای صادر کرده و این محدودیت ها برای کاهش تقاضا در بازار است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به یکی دیگر از سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر فروش دلار با ارائه بلیط و یا پاسپورت امکان پذیر است، توضیح داد: بدیهی است با وجود مشکلات موجود در بازار و صف‌های خریدی که مجددا برای خرید دلار شکل گرفته بانک مرکزی به فکر کنترل بازار می‌افتد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا