امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

دولت افزایش ۱۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام نمی کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت افزایش ۱۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جلال محمودزاده با اشاره به تاخیر دولت در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: دولت تصمیم نداشت که قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش دهد و تلاش داشت که همان مبلغ سال گذشته را برای خرید تضمینی در نظر بگیرد، دراین امر شواری اقتصاد که متولی امر هست نیز با دولت همراه و هم نظر بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و کمیسیون کشاورزی با پیگیری و برگزاری جلساتی در نهایت دولت را متقاعد کرد که باید نرخ خرید تضمینی گندم را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم مهاباد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با وجوداینکه دولت در جلسات مجلس موضوع افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را پذیرفته اما تا امروز زیر بار اعلام رسمی آن نرفته است.

وی با تاکید براینکه باید قیمت خرید تضمینی پیش از کشت اعلام شود، اظهار داشت: اعلام قیمت خرید تضمینی پیش از کشت از جمله حقوق قانونی کشاورزان است، چرا که آنها باید براساس نرخ اعلام شده تصمیم گیرند گندم بکارند یا خیر، اما کشت پاییزی تمام شده است و هنوز به کشاورزان نرخ خرید تضمینی اعلام نشده است.

محمودزاده در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاثیر منفی تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی بیان داشت: اگر رقم به کشاورزان دیر اعلام شود، از میزان خودکفایی در تولید گندم کاسته می شود این در حالی است که گندم محصول استاتژیک است و در برنامه ششم توسعه تاکید شده که دولت قیمت خرید تضمینی آن را سالانه افزایش دهد و در صورت تاخیر در پرداخت با درصدی سود بانکی مبلغ را به کشاورز پرداخت کند، اما تا کنون دولت به قانون عمل نکرده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون دولت باید هر سال بر اساس نرخ متوسط تورم، قیمت خرید تضمینی را افزایش دهد به این جهت انتظار می رود که دولت در زمینه خرید تضمینی گندم توجه بیشتری داشته باشد./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا