بورس

"بصبا" معارفه شد

رئیس هیئت مدیره شرکت تولید نیرو جنوب غرب صبا گفت: با تکمیل فاز سوم نیروگاه جنوب غرب صبا، تولید برق حرارتی به ۴۰ درصد و تولید برق در کل خوزستان به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ در مراسم هجدهمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه فرابورس، مرتضی برومند رئیس هیئت مدیره شرکت تولید نیرو جنوب غرب صبا گفت: شرکت برق و انرژی صبا به عنوان یک شرکت هلدینگ، مالک اصلی این شرکت است که در سال ۸۳ تاسیس شده است.

وی افزود: مالکیت ۱۰۰ درصدی این شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان است و ۲ نیروگاه دارد که در حال تکمیل فاز سوم یکی از آنها است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تولید نیرو جنوب غرب صبا با اشاره به اینکه این شرکت در منطقه جنوب غرب کشور بزرگترین تولید کننده برق غیر دولتی است، اظهار کرد: استان خوزستان بیشترین تولید برق را در کشور انجام می‌دهد و ظرفیت تولید این استان ۱۳ هزار مگا وات برق و ۵ هزار مگاوات برق حرارتی است، همچنین اکنون ۳۰ درصد برق حرارتی استان، ۱۲ درصد برق استان و ۲ درصد تولید برق کشور توسط شرکت تولید نیرو جنوب غرب صبا انجام می‌شود.

به گفته برومند فر، با تکمیل فاز سوم نیروگاه جنوب غرب صبا، تولید برق حرارتی به ۴۰ درصد و تولید برق در کل استان به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

همچنین محمد ضیایی‌منش معاون مالی و پشتیبانی تولید نیرو جنوب غرب صبا نیز اظهارداشت: سرمایه ثبت شده ۲۷۰ میلیارد تومان است که ۵۱ درصد سهام آن متعلق به شرکت تولید برق و آب صبا و ۴۹ درصد آن متعلق به بنیاد مستضعفان است. همچنین قرار است ۱۰ درصد از کل سهام در فرابورس عرضه شود که سهم هر یک از مالکین ۵ درصد است.

وی گفت: طبق آخرین صورت مالی سود ناخالص شرکت ۲۶۴ میلیارد تومان و سود انباشته شرکت ۲۲۷ میلیارد تومان است که از این سود انباشته سهم هر سهم ۸۲ تومان می‌شود که قرار است ۸۰ درصد آن تا پایان سال توزیع خواهد شد.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا