بورسفرابورس

معاملات امروز فرابورس یک هزار و ۱۶۵ میلیارد ریالی شد

ارزش معاملات فرابورس ایران در نخستین روز هفته به یک هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ بازار فرابورس با خرید و فروش ۲۵۷ میلیون ورقه بهادار در ۲۴ هزار و ۲۶ نوبت به ارزش یک هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال به اتمام رسید.

در حالی که بیشترین حجم معاملات سهام در روز جاری به میزان ۲۵ میلیون و ۲۱۰ هزار سهم متعلق به بانک دی بود، شرکت تولید نیروی برق دماوند بالاترین ارزش معاملات را به میزان ۸۰میلیارد ریال از آن خود کرد.

آیفکس هم با افت ۲۲ واحدی نسبت به روز معاملاتی قبل روی عدد ۷۶۹ توقف کرد و شرکت‌های پتروشیمی مارون، پالایش نفت تهران، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و هلدینگ خاورمیانه، بیشترین تاثیر را در این کاهش داشتند.

در عین حال، شرکت‌های صنعتی مینو، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و کیمیای زنجان گستران بیشترین افزایش قیمت و شرکت‌های فولاد آلیاژی یزد، نیرو سرمایه و سرمایه گذاری مسکن پردیس بیشترین افت قیمت سهام را در روز نخست هفته داشتند.

در بازار اول ۳۸ میلیون و ۵۴۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۹۲ میلیارد ریال داد و ستد شد و بیشترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به نماد مرجان‌کار بود.همچنین، ۱۲۰ میلیون و ۴۴۰ هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش ۳۴۴ میلیارد ریال خرید و فروش شد و سهام کیمیای زنجان گستران بالاترین افزایش قیمت را در این بازار داشت.

علاوه بر این، با خرید و فروش یک میلیون و ۵۵۰ هزار سهم صندوق آرمان آتی کوثر بیشترین حجم معاملات ETF به این صندوق اختصاص یافت.

طبق این گزارش، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد ۱۰۱ هزار و ۶۸۶ ورقه مرابحه مگاموتور بود؛ ضمن آنکه در روز جاری، ۱۹۳ میلیارد ریال معامله در ۴ نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد و بیشترین ارزش معاملات در نماد “اخزا۳” به میزان ۷۸ میلیارد ریال رقم خورد.

گفتنی است، در روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پس از پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه اوراق بودیم و ثبت معاملات توافقی نمادهای معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان، شرکت صنایع بسته بندی مشهد و شرکت کارخانجات کابل سازی ایران جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز ۳۰ فروردین و نماد معاملاتی شرکت ایرانیت جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز ۳۰ فروردین، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا