اقتصاد کلان

بازرسی از صنوف سراسر کشور به حدود ۳ میلیون فقره رسید

به گزارش آرمان اقتصادی، آمار بازرسی‌ها از صنوف در ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ماه سال جاری در مجموع ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۲۰۰ فقره اعلام شد.
از این تعداد برای  ۱۵۰ هزار و ۱۷۱ فقره با برآورد جریمه پیشنهادی به  ارزش بیش از ۴۲۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال پرونده تشکیل شده است.
در دوره مورد گزارش، تعداد  ۱۱۴ هزار و ۸ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که  ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات بود.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۲ درصد به صورت حضوری ،   ۵۹ درصد  تلفنی و   ۱۹ درصد به صورت کتبی دریافت و پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۰۹ هزار و ۵۸۴ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده است.
از کل شکایات قابل پیگیری و ارسالی به ادارات و مراجع ذیربط برای برخورد قانونی ۱۶ درصد منجر به رضایت شاکی،   ۳۳ درصد متخلف،   ۳۴ درصد غیر متخلف و   ۱۷ درصد در دست بررسی است.
بر اساس گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز و  قند و شکر و در بخش خدمات  مربوط به  درودگران ومبلسازان و قالیشویان و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورتحساب است.
انتهای پیام/


منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا