امور زیربناییراه و ساختمان

پیش بینی ثبات بازار مسکن در سال آینده

یک کارشناس بازار مسکن گفت: بازار مسکن تا پایان تابستان سال آینده از ثبات نسبی برخوردار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسام عقبایی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که حجم معاملات مسکن در نیمه دوم اسفند ماه هر سال کاهش پیدا می کند، افزود: خوشبختانه قیمت و معاملات مسکن طی زمستان سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد نسبی برخوردار بوده است.

وی همچنین با اشاره به رشد ۱۵ درصدی قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری اظهارداشت: پیش بینی می شود بازار مسکن در نیمه نخست سال ۹۷ یعنی تا پایان تابستان از ثبات نسبی برخوردار باشد.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه در نیمه نخست سال آینده شاهد رشد دفعی و ناگهانی در حجم معاملات و قیمت ها در حوزه مسکن نخواهیم بود، گفت: قیمت ها با روند فعلی در سال پیشرو ادامه پیدا خواهد کرد چرا که ظرفیت رشد نامتعارف و ناگهانی در بازار مسکن وجود ندارد.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی افزود: فصل اجاره نشینی و جابجایی ها از اواخر اردیبهشت و اوائل خرداد ماه سال آینده آغاز و تا ماه شهریور ادامه پیدا می کند.

عقبایی تصریح کرد: پیش بینی می شود رشد حداکثری اجاره بها در شهرهای بزرگ طی سال آینده بین ۷ تا ۱۰ درصد باشد.

وی همچنین در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: ظرفیت افزایش اجاره بها در شهرهای کوچک خیلی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا