بانکبانک و بیمه

اقدامات بانک مهر اقتصاد در بانکداری‌بدون‌ربا


همایش بانکداری اسلامی در آئینه شریعت به همت بانک مهر اقتصاد استان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، ایرج نیک اختر – معاون اعتبارات و بین الملل بانک – در این همایش با اشاره به اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه پیاده سازی بانکداری بدون ربا، گفت: در این بانک برنامه های متنوعی همچون تدوین سند راهبردی بانکداری اسلامی، ارائه الگوی عملی استقرار قانون عملیات بانکی بدون ربا، برنامه های مختلف آموزشی و نظارت شرعی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استقرار بانکداری اسلامی کلیدی ترین عنصر تاثیر گذار در تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی می باشد، گفت: امیدواریم با اجرای کامل این برنامه ها به سهم خود در پیاده سازی بانکداری بدون ربا و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشیم.
نیک اختر، انجام اقدامات راهبردی و هدفمند برای پیاده سازی بانکداری اسلامی، ترویج فرهنگ و کارکردهای بانکداری بدون ربا در بین آحاد جامعه، تلاش یکپارچه و سازمان یافته در جهت همراه سازی شبکه بانکی برای اجرای بانکداری اسلامی، بستر سازی برای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه اعتماد عمومی و ایجاد شاخص و الگو در این زمینه را برنامه های بانک مهر اقتصاد در این عرصه عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای بانکداری بدون ربا شاهد کاهش دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید و علما در مورد عملکرد شبکه بانکی، تحقق اقتصاد مقاومتی، انجام معاملات واقعی، کسب و کار حلال و توسعه اجتماعی کشور باشیم.
 در ادامه عبدالرضا خاتمی -رئیس اداره امور شعب استان زنجان، اظهار داشت: در سیستم بانکداری بدون ربا، بانک ها عملاً به عنوان وکیل سپرده گذاران تلقی می شوند و بخشی از نقدینگی مردم را به سمت تولید، تجارت و خدمات سوق می دهند که بازده حاصل شده از این فعالیت ها نیز میان آن ها تقسیم می شود.
وی بانکداری بدون ربا در حوزه قرض الحسنه را اجرایی دانست و افزود: بخشی از منابع بانک ها قرض الحسنه است لذا آن ها موظف هستند تا این منابع را که به صورت حساب پس انداز یا جاری که از مردم نزد شعب تجمیع شده را در قالب وام قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار دهند.
رئیس اداره امور شعب استان زنجان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در راستای تولید و اشتغالزایی از اولویت های این بانک است، گفت: در تلاشیم تا با تسهیلات پرداختی به این بخش ها ضمن ایجاد اشتغال پایدار، به سهم خود در ارتقاء اقتصاد استان نقش آفرین باشیم.
گفتنی است این همایش با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج، مدیران بانک های استان، ائمه جمعه و جماعات استان و جمعی ازکارکنان بانک مهر اقتصاد استان زنجان برگزار شد که حجت الاسلام موسویان- عضو شورای فقهی بانک مرکزی- پیرامون استقرار نظام بانکداری بدو ربا و آسیب های موجود در جامعه مطالب مبسوطی ارائه نمود و به سوالات مدعوین پاسخ داد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا