چندرسانه‌ایصنعتصنعت، معدن، تجارتصوت

تثبیت مشاغل با تاکید برحمایت از تولید + صوت

یک کارشناس بازار کار بر ضرورت تثبیت مشاغل موجود از طریق حمایت از بنگاه های کسب و کار و همین طور تلاش جهت رفع مشکلات نقدینگی و سرمایه درگردش این واحدها در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسلم خانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: حمایت از بنگاه های کسب و کار با هدف تثبیت مشاغل موجودیک عمل بخردانه و بنیادی است.

وی همچنین اظهارداشت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ضمن پویایی تولید، رشد اقتصادی و موارد مشابه دیگر از ریزش نیروهای شاغل جلوگیری خواهد کرد.

این کارشناس بازار کار گفت: طبق معمول این مدل حمایت روش کم هزینه ایست چرا که بنگاه اقتصادی، خط تولید، منابع انسانی و بازار مصرف وجود دارد و با اندکی کارگشایی می توان چرخ بنگاه های کسب و کار را به حرکت درآورد تا با ظرفیت تولید بالا و احیای دوباره بازارهای از دست رفته به حیات اقتصادی خود ادامه دهند.

وی در ادامه ضمن اشاره به بحث ایجاد اشتغال از طریق طرح های عمرانی افزود: طبق معمول بخش بزرگی از اشتغال های پایدار و ماندگار در دنیا به ویژه ایران مربوط به پروژه های عمرانی است.

خانی در بخش دیگری از این مصاحبه رادیویی بحث بازآفرینی شهری را به عنوان یکی از پروژه های پیشران در کشور نام برد و اظهارداشت: همانطور که می دانید در حوزه مسکن ۲۸۴ رشته شغلی مستقیم وجود دارد.

وی تصریح کرد: بدون شک اگر چرخ صنعت ساختمان به حرکت درآید به خودی خود موجب فعال سازی این تعداد رشته شغلی در جامعه خواهد شد.

این کارشناس بازار کار گفت: بحث بازآفرینی شهری و تبدیل خودروهای فرسوده به جدید در دو حوزه یعنی تثبیت مشاغل موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید در رشته های صنعت ساختمان و حمل و نقل می توانند به اشتغال جامعه کمک کنند.

وی ضمن اشاره به کسب و کارهای مبتنی بر وب و فناوری اطلاعات در جامعه افزود: تمامی کسب و کارهای کوچک و متوسط به نوعی در تلاشند حداقل از ظرفیت فناوری اطلاعات، وب و شبکه های اجتماعی جهت معرفی فعالیت های خود استفاده کنند.

خانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اضافه کرد: بخشی از این کسب و کارها بطور مستقیم از طریق بستر وب انجام می شود.

وی یادآورشد: بی گمان با بهسازی فرصت ها در حوزه فناوری اطلاعات از طریق افزایش پهنای باند، حذف محدودیت ها در خطوط اینترنت و امثالهم می توان بخش زیادی از کسب و کارهای آی تی بیس را در جامعه تقویت یا ایجاد کرد.

این کارشناس بازار گفت: اشتغال تنها از طریق شورای عالی اشتغال حل و فصل نخواهد شد چرا که وظیفه و رسالت اصلی این شورا نه در ایران بلکه در تمامی ممالک جهان سیاست گذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و هدایتگری است.

وی همچنین افزود: اشتغال واقعی را باید از طریق سازمان های مردم نهاد، سندیکاها، انجمن های صنفی، کارآفرینان و مواردی از این دست دنبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد/

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا