انرژی

حمایت سپاه و دولت هم مشکلات باروری ابرها را حل نکرد

رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: علی‌رغم حمایت‌های سپاه و دولت از باروری ابرها، هنوز مشکلاتی در حوزه تامین تجهیزات و پیشبرد روند کار وجود دارد.

فرید گلکار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که همکاری سپاه برای توسعه باروری ابرها در حدی که مقدور بود صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در پروسه باروری ابرها وجود دارد پروسه واردات مواد اولیه برای انجام پروژه است.

وی ادامه داد: با همکاری سپاه و صنایع دفاع توانستیم مواد مورد نیاز را تولید کنیم، اما حجم و نوع مدنظر ما ممکن نشد که برای تحقق اهداف مورد نظر در این راستا نیازمند حمایت ویژه‌تری هستیم.

همچنین بخوانید

رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان این که تمرکز برای حل مشکل آب باید روی اصلاح مصرف باشد، گفت: بخشی از کارهای مدیریتی در این زمینه می‌تواند در حوزه تولید آب که همان باروری ابرها است خلاصه شود.

گلکار در خصوص میزان تخصیص اعتبار به پروژه‌های باروری ابرها، افزود: امسال ۹ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شد که اگر بخواهیم با شرایط موجود کار را پیش ببریم می‌توان گفت که این میزان کفاف هزینه‌ها را می‌دهد.

وی ادامه داد: اما اگر به دنبال توسعه و بهبود شرایط باشیم لازم است که در طول دو سال چند برابر این ظرفیت برای باروری ابرها در نظر گرفته و بعد از آن هزینه‌های جاری تامین شود.

رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها تاکید کرد: در حال حاضر تمام برنامه‌های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت در حوزه بارورسازی ابرها به وزارت نیرو و مجلس تقدیم شده است به عبارت دیگر در این حوزه برنامه‌های زیادی را در نظر گرفته‌ایم که در صورت حمایت بیشتر قطعا عملیاتی خواهد شد.

گلکار با اشاره به هواپیمای تجهیز شده توسط سپاه برای بارورسازی ابرها گفت: امسال چند پرواز با این هواپیما داشته‌ایم که هنوز نتایج آن مشخص نشده، اما با توجه به این‌که کارهای صورت گرفته روی این دستگاه آزمایشی بوده انتظار نتیجه چندانی نداریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا