صنعت، معدن، تجارتمعدن

اختصاص جایزه بهره وری، از برگ های برنده توسعه معدن است

رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: اختصاص جایزه بهره وری، یکی از برگ های برنده توسعه و رقابت پذیری بخش معدن در منطقه و جهان است و باید فرهنگ جایزه بهره وری را به طور جدی توسعه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی اکبر اولیا در پنجمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی با بیان این مطلب ادامه داد: تاکنون بحث ارتقای بهره وری در کشور جدی گرفته نشده و اگر اراده وجود دارد تا رشد اقتصادی اتفاق افتد و تولیدات معدنی به مرحله رقابت پذیری در منطقه و جهان برسد، یکی از برگ های برنده، ارتقای بهره وری و اختصاص جایزه است.

رئیس سازمان ملی بهره وری با اشاره به کاهش قیمت محصولات جهانی گفت: ما در یک رقابت بسیار سنگین و بی رحمانه در حوزه های تولید مواجه هستیم. به طوری که همه شرکت های تولیدی دنیا با همه توان و دانش تلاش می کنند هزینه تولید را کاهش دهند و کیفیت محصولات را بالا ببرند که این به معنای بهره وری است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: اگر ما در این شرایط نتوانیم رقابت کنیم از صحنه بازار خارج می شویم و این مساله، چالش امروز کشور است و باید نظام تولید و کیفیت اصلاح شود.

اولیا گفت: در برنامه ششم توسعه، یک سوم رشد اقتصادی یعنی ۳۵ درصد باید از طریق ارتقای بهره وری حاصل شود.

وی ا دامه داد: با توجه به برنامه رشد ۸.۸ درصدی بخش معدن، ۲.۴ درصد سهم ارتقای بهره وری است.

رئیس سازمان ملی بهره وری با اشاره به تاریخچه جوایز بهره وری گفت: آمریکا، ژاپن و اروپا برای حرکت و جهش در اقتصاد، بحث جایزه بهره وری را مطرح کردند. ما نیز در این مرحله هستیم.

وی افزود: جایزه از جمله ساز و کارهای انگیزشی و رشد واحدهاست. ما رصد می کنیم و هدایت جایزه ها را انجام می دهیم.

اولیا خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالقوه کشور ما در حوزه مدیریتی و انسانی، می توانیم همچون کشورهای عضو بهره وری آسیایی نظیر سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن، تا ۵۰ درصد رشد اقتصادی را از طریق بهره وری محقق کنیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری تصریح کرد: با هدایت بسیار مطلوب آقای کرباسیان و تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت، و با هم افزایی، می توانیم شاهد شکوفایی و رشد و توسعه بخش معدن در سطح عالی باشیم.

وی ادامه داد: مردم چشم انتظار تحول اقتصادی هستند و امیدواریم به برکت بخش معدن خبرهای خوبی از موفقیت ها بشنویم. اولیا همچنین بر ایجاد اصلاحات در قوانین برای کاهش موانع مدیریتی تاکید کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا