ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربناییکسب و کار

اشتغالزایی مولد استارت‌آپ‌ها در بلندمدت

یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به بخش رو به رشد استارت‌آپ‌ها در توسعه اقتصاد دیجیتال، بر اشتغالزایی این کسب‌وکارها در بلندمدت تاکید کرد.

مهدی غیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که فناوری اطلاعات در بحث اشتغال همانند یک شمشیر دولبه عمل می‌کند، گفت: در بحث اقتصاد دیجیتال به همان نسبتی که مشاغل جدیدی ایجاد می‌شود، ممکن است برخی مشاغل سنتی به خطر بیفتند. همانند تاکسی‌های اینترنتی که علی‌رغم این‌که مشاغل زیادی را ایجاد کرد اما از طرف دیگر باعث شد تا بسیاری از تاکسی‌های تلفنی و دربستی سابق را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

وی با مولد دانستن مقوله اقتصاد دیجیتال اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال در هر حوزه‌ای که وارد شود، باعث افزایش بهره‌وری و یا به عبارت دیگر مولد بودن می‌شود.

همچنین بخوانید

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تضاد بین ساختارهای سنتی و جدیدتر مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در اقتصاد، اظهار کرد: ممکن است به فناوری‌های نوین نگاه مثبتی وجود نداشته باشد، اما واقعیت این است که تا چند سال آینده سهم تولید محتوا در اقتصاد بسیار بیشتر از وضعیت فعلی می‌شود. همچنین در حوزه‌های مختلف پزشکی، کشاورزی و حتی خدماتی هر روز سهم کار یدی کمتر از گذشته خواهد شد.

غیبی با بیان این که اقتصاد دیجیتال در بلندمدت بسیار سودده خواهد بود، اظهار کرد: در بحث اشتغال ممکن است در کوتاه مدت تسهیلات ورود فناوری اطلاعات به حوزه اقتصاد مثبت نباشد اما در بلندمدت این رویه تغییر خواهد کرد و فناوری اطلاعات باعث ایجاد مشاغل بیشتری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نقش پراهمیت کسب و کارهای نوپا و مبتنی بر اینترنت در رونق اقتصاد دیجیتال بیان کرد: بخش سنتی سرمایه‌گذاران در کشور به تدریج و با دیدن موفقیت‌های نسل جوان در ایجاد استارت‌آپ‌ها و رونق آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیجیتالی ترغیب خواهند شد.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: وقتی که بدنه سنتی سرمایه‌گذاران مشاهده کند که نسل جوان با کمترین سرمایه‌ها می‌توانند کسب‌وکارهای خوبی را راه‌اندازی کنند، در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری خواهند داشت، امری که از سوی استارت‌آپ‌ها بیشترین نیاز به آن احساس می‌شود امر سرمایه‌ گذاری است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا