بانک و بیمهبیمهچندرسانه‌ایصوت

بی ثباتی مالی صندوق های بیمه +صوت

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دخل و خرج بیمه ها با یکدیگر همخوانی ندارد و متاسفانه این صنعت در شرایط نامناسبی بسر می برند.

همایون هاشمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اجرای طرح تحول سلامت هزینه های مضاعفی بر دوش بیمه ها گذاشته البته این دلیل نمی شود که بیمه ها از تعهدات خود در حوزه بیماران شانه خالی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه قوانین مربوط به بیمه ها کار آمد و اثر بخش است، اظهارداشت: مشکل اصلی این صنعت را باید در مباحث دیگری همچون مدیریت، سرمایه گذاری و مصادیقی از این نوع جستجو کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط حاضر دخل و خرج صندوق های بیمه به جهت سرمایه گذاری هایی چه بسا نادرست در گذشته و همینطور سوء مدیریت ها بهم نمی خورد.

وی افزود: دولت نیز باید به برخی از موارد که منجر به افزایش تعهدات بیمه ها شده بالاخص پس از اجرای طرح تحول سلامت با در نظر گرفتن مشوق ها و رقم های مناسبی به عنوان کمک های مستقیم از صنعت بیمه حمایت کند.

هاشمی تصریح کرد: متاسفانه تا کنون دولت نه تنها حرکتی در این زمینه انجام نداده بلکه بدتر از این تعهدات و بدهی ها سنواتی خود به بیمه ها را تادیه نمی کند.

وی همچنین در مصاحبه با رادیو اقتصاد تاکید کرد: صنعت بیمه باید پویا باشد و براساس سود و زیان رفتار کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این مصاحبه رادیویی با بیان اینکه عدم حمایت قابل قبول بیمه ها از بیماران دچار سوختگی به معنای شانه خالی کردن از تعهدات است، گفت: دانش فنی درحوزه درمان سوختگی با توجه به ابزارها و پانسمان های جدید درمقایسه با گذشته قدری متفاوت ترشده است.

وی افزود: پانسمان ها و تجهیزات کمک درمانی امروزه تا حدی هزینه بر بوده و بیمه ها نیز باتوجه به شرایط مالی رغبتی برای همکاری دراین حوزه ندارند.

هاشمی با اشاره به اینکه عدم ورود بیمه ها به حوزه برخی بیماری ها مانند سوختگی قابل قبول نیست، اظهارداشت: حوزه سوختگی و درمان این بیماری درصنعت بیمه جایگاه ویژه ای دارد بنابراین اگر بیمه ها به هر بهانه ای به تعهدات خود عمل نکنند باید توسط نهادهای بالادستی ازجمله بیمه مرکزی، وزارت بهداشت و وزارت رفاه به موضوع مزبور رسیدگی شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا