امور زیربناییبانکراه و ساختمان

کاهش سود بانکی عامل رونق بازار مسکن

یک کارشناس بازار مسکن گفت: کاهش سود بانکی مهمترین عامل رونق بخشی به بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی سلطان محمدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با موضوع تاثیر وام مسکن بر قیمت مسکن افزود: بطور نسبی امسال بازار مسکن نسبت به سال گذشته از رونق بهتری برخوردار است.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه از نیمه دوم سال جاری حجم معاملات و قیمت مسکن بر مدار افزایشی بوده است.

همچنین بخوانید

این کارشناس بازار مسکن گفت: بازار مزبور یک دوره رکود طولانی مدت را از سال ۹۲ تا ۹۶ در کشور تجربه کرده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این بازه زمانی حجم پروانه های صادره به شدت کاهش و همینطور فعالیت های ساختمانی در خیلی از مناطق کشور متوقف شده بود.

سلطان محمدی تصریح کرد: هرچند پارسال رشد اقتصادی کم و بیش خوبی در کشور تجربه شد ولی بخش مسکن تنها بخش از اقتصادبود که برمدار منفی باقی ماند.

وی بیان داشت: تلاش سیاست گذار همواره بر این بوده که بخش مسکن به رونق بهتری دست پیدا کند چون به مصلحت اجتماعی است.

این کارشناس بازار مسکن گفت: البته ناگفته نماند خواهی نخواهی رونق بخش مسکن با تبعاتی از قبیل افزایش قیمت همراه خواهد بود.

وی افزود: سیاست گذار با پیش بینی یکسری برنامه ها این شرایط را باید به نحوی هدایت و مدیریت کند که طبقات مختلف جامعه متاثر از افزایش قیمت ها دچار آسیب شدید نشوند.

سلطان محمدی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که وام مسکن دررونق بخشی به بازار مسکن بی تاثیر نبوده است، اظهارداشت: کاهش سود سپرده های بانکی در بین عوامل مختلف از سهم بیشتری دررونق این بازار برخوردار بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بطور متوسط قیمت مسکن در شهر تهران طی بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

کارشناس بازار مسکن در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: این افزایش قیمت در مناطق مختلف شهر تهران یکسان نبوده است.

وی در پایان یادآورشد: در این مدت بیشترین رشد قیمت مسکن با بیش از ۳۰ درصد مربوط به منطقه پنج تهران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا