اقتصاد کلانچندرسانه‌ایصوت

سایه سنگین دولت روی صنعت خودرو +صوت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند در ظاهر سهم عمده ای از دو شرکت بزرگ خودرو سازی کشور مربوط به دولت نیست ولی متاسفانه همچنان سایه سنگین دولتی ها بر سر تصمیمات خودروسازان به شدت احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن کوهکن در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر توان علمی و فنی متخصصان داخلی در حوزه های مختلف به ویژه صنعت خودرو بسیار بالاست بنابراین اگر به این نیروها میدان عمل بیشتری دهند بدون شک صنعت خودرو سازی داخلی از حیث کیفیت، قیمت و هزینه های تولید به شدت دچار تغییر و تحول جدی خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: در صورتیکه دولت سایه سنگین خود را از روی صنایع خودروسازی بردارد به یقین جوانان ایرانی می توانند با خلاقیت، تحقیق و توسعه به تولید خودروهای جدید با تکنولوژی روز دنیا دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دخالت های دولت را عامل اصلی عدم توسعه یافتگی صنایع خودروسازی داخلی دانست و گفت: لازمه موفقیت صنعت مزبور خصوصی سازی به معنای واقعی و همینطور میدان دادن بیشتر به متخصصان کارآمد داخلی است.

کوهکن تصریح کرد: صنایع خودروسازی در جهت پیشرفت باید به سمت اصلاح ساختار نیروی انسانی، سرمایه گذاری در بحث تحقیق و توسعه، تعامل بیشتر با مراکز تحقیقاتی بخش های غیر دولتی و غیره حرکت کنند.

وی با بیان اینکه صنایع خودروسازی در طول این سال ها گام های بلندی به سمت جلو برداشته اند حال سئوال اینکه آیا این مقدار حرکت به سمت جلو پاسخگوی مطالبات و انتظارات مردم و مسئولان بوده است، یادآورشد: بدون شک پاسخ منفی است بنابراین می طلبد تلاش های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا