انرژی

بخش گاز نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی بهبهان افتتاح شد

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان افتتاح شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، صبح امروز ـ نوزدهم بهمن ماه ـ با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، حمید چیت چیان، وزیر نیرو بخش گاز نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی بهبهان افتتاح شد.

غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در مراسم افتتاح این پروژه گفت:  این نیروگاه هزار مگاوات مجوز تولید برق دارد و در راه‌اندازی این پروژه تاکنون ۲۳۰ میلیون یورو از صندوق توسعه کمک گرفته شده است. همچنین در این پروژه شرکت مپنا شریک و مجری طرح است. ۶۵ درصد سهم غدیر و ۳۵ درصد سهم شرکت مپنا است.

وی با اشاره به اینکه همکاری بسیار مناسبی میان شرکت مپنا و غدیر وجود دارد، افزود: پروژه های قشم، لامرد، دزفول و بندرعباس در حال اجرا است و در این راه هم فاینانس خارجی و هم صندوق توسعه استفاده شده و در اجرای این پروژه‌ها شرکت مپنا در اولویت است.

سلیمانی با بیان اینکه غدیر در نظر دارد ۱۵ درصد نیروگاه‌های ایران را زیر پوشش بگیرد، ادامه داد: این میزان عدد بسیار بزرگی است و برای رسیدن به آن باید سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام شود. تاکنون نیز ۲.۵ میلیارد یورو در بخش نیروگاهی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی افزود: انتظار داریم قیمت برق اصلاح و مطالبات وصول شود، به این دلیل که وقتی سرمایه‌گذار اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند انتظار بازگشت سرمایه دارد. تاکنون در بخش نیروگاهی هزار و سیصد میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

سلیمانی از افتتاح نیروگاه خورشیدی این شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در حال تکمیل نیروگاه خورشید ۱۰ مگاواتی هستیم. در صورتیکه این پروژه به نتیجه برسد بزرگترین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی کشور خواهد شد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا