صنعتصنعت، معدن، تجارت

تولید ۴۰۰ میلیون جفت کفش در ایران

عضو اتحادیه کفش های ورزشی گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون جفت کفش در کشور تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یوسف بدلی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: از این میزان تولید ۲۵۰ میلیون جفت در داخل مصرف و بقیه روی ریل صادرات قرار می گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: ایران قدرت تولید و تامین کفش یک کشور با جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری را دارد.

همچنین بخوانید

عضو جامعه صنعتی کفش و اتاق بازرگانی در مورد تعداد واحدهای تولیدی کفش ورزشی در ایران به رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه آمار دقیقی در دست نیست چون تولید کفش بصورت دستی، ماشینی، زیر زمینی و غیره انجام می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آشنایی جامعه از برند کفش های تولید داخلی به چه میزان است، افزود: مردم اطلاع چندانی از برند کفش های ورزشی ایرانی نداشته چرا که تولیدکنندگان در بحث برند و برندسازی فعالیت ندارند.

بدلی با بیان اینکه ایران دیگر نیازی به واردات کفش ندارد، اظهارداشت: متاسفانه هم اکنون واردات کفش به کشور بسیار گسترده است.

وی تصریح کرد: دولت باید سد راه واردات کفش به مملکت شود چراکه ظرفیت تولید این کالا در مملکت خیلی زیاد است.

عضو اتحادیه کفش های ورزشی گفت: کفش تولید داخلی ضمن داشتن کیفیت بالا، قیمت مناسب از ضمانت لازم نیز برخوردار است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: کالاهای خارجی جدا از بی کیفیتی هیچ ضمانتی نداشته و کسی نیز در این زمینه پاسخگو نیست.

بدلی ضمن اشاره به این خبر که ۹۹ درصد کفش های وارداتی متعلق به کشور چین است، اظهارداشت: کفش های تولیدی این کشور فاقد کیفیت و استانداردهای لازم است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی تاکید کرد: تولید کنندگان داخلی کفش برای قبضه بازار داخلی باید به مباحث کیفیت، طراحی، زیبایی، برندسازی و موارد مشابه دیگر متمرکز شوند.

عضو جامعه صنعتی کفش و اتاق بازرگانی یادآورشد: صنعت کفش ایرانی در بحث نوآوری، کیفیت، برندسازی و مصادیقی از این نوع گام های بلندی به سمت جلو برداشته و این روند کماکان ادامه دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا