انرژی

صنعت نفت به ۲۰ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

مدیرعامل غول نفتی آرامکوی عربستان سعودی گفت: صنعت نفت و گاز جهانی برای تامین رشد پیش بینی شده در تقاضا و جبران افت طبیعی میادین توسعه یافته در ۲۵ سال آینده باید بیش از ۲۰ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امین ناصر که در کنفرانس انرژی CERA Week در هیوستون آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: این صنعت از زمان ریزش قیمت نفت در فاصله سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری را از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد حدود ۹۹ درصد از خودروهای شخصی حتی خودروهای هیبریدی از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند و برق تولید شده برای خودروهای برقی از طریق تولید نیرو است که همچنان تحت سلطه زغال سنگ است.

همچنین بخوانید

ناصر گفت: حتی با وجود رشد خودروهای برقی، تقاضای فزاینده از سوی بازارهای پتروشیمی در دو دهه آینده، سرمایه گذاری بیشتر و نیاز برای نفت خام را مبرم می سازد. حتی برآوردهای محافظه کارانه نیز نشان می دهد به حدود ۲۰ میلیون بشکه در روز ظرفیت جدید در پنج سال آینده نیاز است.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل آرامکو گفت: مطمئن است که عوامل عرضه و تقاضای بازار نفت و رشد تقاضای آتی با وجود نوسان قابل توجه قیمت نفت و پیش بینی ها از رشد تولید نفت شیل، مطلوب خواهد بود.

مدیرعامل آرامکو گفت: شرکتش به گسترش منابع احتمالی برای نفت خود از جمله توسعه به بخش‌های ساخت‌وساز و خط لوله پرداخته است. وی درباره طرح عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو جزییات چندانی ارائه نکرد و تنها گفت: این برنامه به خوبی پیشرفت می‌کند.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی نیز همزمان با انتشار گزارش جدید این نهاد در بیانیه‌ای اظهار کرد آمریکا قرار است برای پنج سال آینده مهر خود را به بازارهای نفت جهانی بزند، اما همان طور که ما مکررا تاکید کرده‌ایم تصویر سرمایه‌ گذاری جهانی ضعیف، منبع نگرانی مانده است. سرمایه‌ گذاری‌های بیشتری ضروری است تا افت میادین نفتی را جبران کند. دنیا هر سال به جایگزین کردن سه میلیون بشکه در روز افت تولید نیاز دارد که معادل تولید دریای شمال است و همزمان بایستی رشد تقاضای قوی را تامین کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا