بورسبورس اوراق

ممکن است ریزش شاخص بورس بیشتر شود/ حرف‌های سیف بورس را لرزاند

مدیرعامل شرکت کارگزاری شهر گفت: اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در آمریکا بر بازار سرمایه تاثیر گذار بوده اما مشکل خاصی برای بازگشت شاخص‌ها در بازار سرمایه وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری شهر، ریزش‌های جدی روزهای گذشته را ناشی از اظهارات رئیس کل در آمریکا، مذاکرات اخیر در  استانبول ترکیه و تسویه صندوق سپاس دانست دانست و به نسیم آنلاین گفت: این موارد فشار فروش سهام در بازار سرمایه را افزایش  داد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، چندی پیش، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، درجریان سفر به آمریکا در شورای روابط خارجی این کشور، با اشاره به تلاش های بی شمار ایران در راستای اجرای دقیق برجام خاطرنشان کرد: “از نظر بنده، طرف‌های مذاکره با ایران به تعهدات خود وفا نکرده‌اند. اگر این رفتار ایران است که مانع  همکاری بانک‌های دنیا با ایران می‌شود، آنها پیش از امضای برجام نیز کاملاً از این رفتار مطلع بودند.”

همچنین بخوانید

 صفر جباری  اظهار داشت که امروز، روز مهمی برای مقاومت بازار سرمایه بوده و ادامه داد که  اگر در این روز بازار به حالت تعادل نرسد، ممکن است که ریزش شاخصها بیشتر هم بشود.

روز گذشته، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۲۸ فروردین ماه ۹۵ با کاهش ۱۶۰۲ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۹۸۵ واحد رسید. به گفته جباری، نمی توان به طور قطعی  گفت که  این ریزشها  تا آستانه  ۷۰ هزار واحد هم خواهد رسید.

وی با استناد به تحلیل فعالان  تکنیکال  بازار سرمایه مبنی بر  احتمال  ریزش  شاخص ها  تا محدوده  ۷۰ هزار واحد  افزود که به طور قطع  ریزش شاخص های  کل به این رقم نمی رسد زیرا شرایط تغییر کرده است.

عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری شهر، با بیان اینکه این روزها  صف فروش سهام در بازار سرمایه  تشکیل شده به نسیم آنلاین گفت:تشکیل صف فروش با انتظار ریزش بیشتر شاخص ها در رابطه ای مستقیم است.

به گفته وی، اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در آمریکا  بر بازار سرمایه تاثیر گذار بوده اما مشکل خاصی  برای بازگشت  شاخص ها  در بازار سرمایه وجود ندارد و افزود که در حال حاضر، سهام شرکت های بنیادی در بازار سرمایه مشکل خاصی ندارند. مدیر عامل شرکت کارگزاری شهر، گفت که  از امروز سهام شرکتهای  بنیادین دچار ریزش منفی آنچنانی نمی شوند چون با برقراری سوئیفت و حضور تجار خارجی بر روی سهام بانکها تاثیر مثبت خواهد گذارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا