امور زیربناییراه و ساختمان

اجازه افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف فرودگاه را در ایام نوروز نمی‌دهیم / الزام وجود نمایندگان ایرلاین‌ها در فرودگاه امام

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاه امام خمینی با اشاره به تمهیدات این فرودگاه برای انجام سفرهای نوروزی اظهار داشت: در هیچ یک از بخش‌های فرودگاه از جمله غرفه‌های تجاری و تاکسی‌ها افزایش قیمت نداریم و تمام ایرلاین ها ملزم به استقرار نماینده خود در فرودگاه شده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی،، علی رستمی در نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروزی فرودگاه حضرت امام با بیان اینکه با نهادهای دست‌اندرکار برای انجام سفرهای نوروزی جلسات متعددی در جهت هماهنگی‌های مورد نیاز انجام شده است، ‌گفت:‌ در این جلسات ناظران بر بخش‌های مختلف فرودگاه مشخص شده‌اند.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر بخش‌های مختلف فرودگاه از جمله تاکسی‌ها، غرفه‌های تجاری و خدماتی اظهار داشت:‌ نظارت‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که هیچ گران‌فروشی و کم‌فروشی در برابر مسافران رخ ندهد.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام با اشاره به آماده سازی تجهیزات ناوبری و کمک‌ناوبری اظهار داشت:‌ تمام امکانات و خدمات برای انجام سفرهای نوروزی در حال آماده‌سازی هستند.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی را با نمایندگان ایرلاین‌ها و مدیران شرکت‌های هواپیمایی در جهت هماهنگی‌ها برای انجام سفرهای نوروزی برگزار کرده‌ایم گفت: قرار بر این است که از تمام شرکت‌های هواپیمایی نماینده تام الاختیار ایرلاین‌ها حضور داشته باشند تا در شرایط تاخیر به مسافران پاسخگو باشند و شاهد سرگردانی مسافران در مواقع تاخیر یا احیانا کنسلی پروازها نباشیم.

وی تاکید کرد: اعلام می‌کنم قرار نیست بر هیچ یک از بخش‌های فرودگاه از جمله کرایه تاکسی‌ها افزایش قیمتی را داشته باشیم.

رستمی تاکید کرد: همچنین پرواز کنسلی تنها در زمانی است که مسافر در فرودگاه حضور نداشته باشد و در شرایطی مسافران در فرودگاه حاضر باشند ایرلاین اجازه لغو پرواز را ندارد.

وی افزود: هنوز تعداد پروازهای نوروزی از فرودگاه امام خمینی مشخص نشده است چراکه شرکت‌های هواپیمایی همچنان قصد فروش بلیت و انجام پروازهای فوق العاده را دارند اما از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۶ تا ۱۷ فروردین ۹۷ دو هزار و ۷۶۶ پرواز خروجی و به همین تعداد پرواز ورودی مجوز داده شده است.

رستمی ادامه داد: در ایام عادی روزانه ۲۰ هزار نفر مسافر در فرودگاه اعزام و پذیرش می‌شود که این رقم در روزهای پیک سفر به ۳۰ هزار مسافر می‌رسد.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی با اشاره به فعال بودن مترو فرودگاه امام در ایام نوروز اظهار داشت: در حال حاضر روزانه هر یک ساعت یک بار خط فرودگاه امام مسافرگیری می‌کند و ساعت کاری مترو از ۵.۵ صبح تا ۱۰.۵ شب است که در حال رایزنی هستیم مترو فرودگاه در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه کند.

 

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا