انرژی

مشکل افت فشار گاز مازندران در سال ۹۶ رفع می شود

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: مشکل گاز استان مازندران با افتتاح پروژه خط انتقال گاز دامغان به نکا در هفته دولت سال ۹۶ حل می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی محمد شاعری در آئین افتتاحیه دو مرکز بهداشتی درمانی روستاهای غریب محله و ارضت در منطقه هزارجریب شهرستان بهشهر، اظهار کرد: مشکل گاز استان مازندران با افتتاح پروژه خط انتقال گاز دامغان به نکا در هفته دولت سال ۹۶ حل می شود.

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی ۱۵۲ روستای منطقه کوهستانی هزارجریب بهشهر، نکا و گلوگاه به عنوان بزرگ ترین پروژه عمرانی استان مازندران در حال اجرا است، افزود: این پروژه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان مصوب شد که در فاز اول ۳۰ میلیارد تومان با پیمانکاران قرارداد بسته شد و تا هفته دولت سال ۹۶ گاز تعدادی از روستاها وصل می‌شود.

همچنین بخوانید

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: پروژه آبرسانی به هشت روستا در هفته دولت و ۱۲ روستا در دهه فجر سال جاری در شرق مازندران افتتاح شد و همچنین پروژه آبرسانی به ۳۰ روستا در این منطقه در سال ۹۶ به بهره برداری می رسد و اخیرا برای اجرای پروژه آبرسانی روستایی استان مازندران ۶ میلیارد تومان اختصاص یافت که چهار میلیارد تومان سهم شرق مازندران است.

شاعری با تاکید بر اینکه متوسط سرانه تخت و تجهیزات بیمارستانی شرق مازندران باید به اندازه متوسط سرانه استان مازندران برسد، خاطرنشان کرد: پروژه های احداث مراکز بهداشت و درمان شرق مازندران با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در دهه فجر سال جاری افتتاح شد.

وی اظهار کرد: هزینه پروژه های افتتاحی حوزه راه سازی شرق مازندران در دهه فجر سال جاری بالغ بر  ۶۵ میلیارد تومان شد که از جمله آن ها پروژه ورودی شهر نکا، آسفالت محور چهار بانده بهشهر به زاغمرز و محور امیرآباد به حسین آباد بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ۱۲ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در کشور وجود دارند که حقوق ماهیانه آن ها ۸۰ هزار تومان بود اما در برنامه ششم توسعه در راستای حمایت از قشر محروم جامعه؛ حقوق این قشر با افزایش ۲.۵ برابر تصویب شد که باید ۲۰ درصد حداقل حقوق دریافتی قانون کار به افراد تحت پوشش پرداخت شود.

شاعری خاطرنشان کرد: پروژه ۶۰ کیلومتر زیرسازی آسفالت در منطقه هزارجریب شرق مازندران در دهه فجر سال جاری افتتاح شد که عملیات آسفالت بلافاصله پس از پایان فصل زمستان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: پروژه ورودی شهر نکا به عنوان بزرگ ترین پروژه مدیریت شهری شرق مازندران در ایام دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: بدهی های پروژه سد گلورد کاملا پرداخت شده و اوایل اردیبهشت سال ۹۶ عملیات آبگیری سد گلورد آغاز می شود.

شاعری با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) جهاد سازندگی تشکیل شد تا همه روستاهای کشور آباد شود و آن موقع بوی عدالت به مشام مردم رسید، اظهار کرد: این عدالت نیست که همه امکانات و فرصت های توسعه به کلان شهرها تعلق گیرد بلکه باید همه شهرها و روستاهای کشور برخوردار از امکانات باشند.

وی افزود: پیش از انقلاب روستاهای کشور امکانات آب، گاز و راه نداشتند و در محرومیت شدیدی به سر می بردند اما در حال حاضر ۹۰ درصد روستاهای کشور دارای آب بهداشتی هستند و روستاهایی که از آب بهداشتی برخوردار نیستند در دستور کار برنامه کمیسیون آب و کشاورزی مجلس قرار دارد و طی سه سال آینده همه روستاها از آب بهداشتی برخوردار می شوند.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با بیان اینکه محرومیت زدایی از منطقه کوهستانی هزارجریب شرق مازندران در اولویت قرار دارد، گفت: اگر قرار است صنعت گردشگری در منطقه هزار جریب توسعه یابد و سطح معیشت مردم این منطقه بهبود پیدا کند باید از امکانات زیرساختی و رفاهی برخوردار باشد.

شاعری با تاکید بر اینکه مردم روستاهای هزار جریب درختان را قطع نکنند و در حفظ جنگل کوشا باشند، اظهار کرد: منطقه هزار جریب شرق مازندران دارای هوای پاک، طبیعت بکر و خاک حاصلخیز است و اگر امکانات زیرساختی مانند راه، آب و گاز وجود داشته باشد قطعا گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب می کند و همچنین باید با احداث صنایع تبدیلی در روستاها اشتغال ایجاد شود تا مهاجرت روستا به شهر کاهش یابد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا