بورسبورس کالا

لغو معافیت کارمزد پذیرش و درج کالا در سال آینده

امروز شنبه ۱۹ اسفند بنابر اطلاعیه‌ای از طرف مدیر پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران به مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری، معافیت کارمزد پذیرش و درج کالاهای وارداتی به غیر از محصولات کشاورزی از ابتدای سال ۹۷ لغو شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بنا بر اطلاعیه‌ای که امروز از طرف مدیر پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران به مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری ابلاغ شد، معافیت کارمزد پذیرش و درج کالاهای وارداتی به غیر از محصولات وارداتی کشاورزی از ابتدای سال ۹۷ لغو شد. این در حالیست که از ابتدای تاسیس بورس کالا هر زمانی که محصول وارداتی در این بازار پذیرش و درج میشد، از پرداخت کارمزد معاف بوده است.

همچنین بخوانید

گفتنی است، بنابر دستورالعمل پذیرش کالا و اوراق بهادرا مبتنی بر کالا در بورس‌کالای ایران از پذیرش و درج کالا در این بازار کارمزد دریافت می‌شود. طبق این دستورالعمل متقاضی و عرضه‌ کننده مکلفند این کارمزدها را بر اساس مصوبه هیات مدیره بورس و حداکثر تا سقف‌های تعیین شده توسط هیات مدیره سازمان در مهلت مقرر پرداخت کنند. بر این اساس، اگر عرضه کننده کارمزد مربوط را پرداخت نکند، بورس می‌تواند این مبلغ را از مطالبات یا موجودی عرضه کننده نزد اتاق پایاپای راسا برداشت کند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

مدیران عامل محترم شرکت‌های کارگزاری

با سلام و احترام؛ به استحضار می‌رساند؛ مطابق مصوبه دویست و چهلمین جلسه هیات مدیره محترم شرکت بورس کالای ایران مورخ ۱۳۹۶.۱۱.۲۳، معافیت کالاهای وارداتی از پرداخت کارمزد پذیرش کالا و کارمزد درج کالا از ابتدای سال ۱۳۹۷ لغو می‌گردد لذا خواهشمند است موضوع به نحو مقتضی به عرضه کنندگان کالاهای مذکور اطلاع رسانی شود. لازم به ذکر است که مصوبه فوق الذکر شامل کالای کشاورزی وارداتی نمی‌باشد.

اطلاعیه لغو کارمزد

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا