بورسبورس اوراق

بیشترین حجم و ارزش معاملات به نام "شفا" و "خزامیاد" ثبت شد

در نخستین روز هفته سهامداران بورس تهران بیش از ۶۸۵ میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در معاملات روز جاری بیش از ۶۸۵ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی به ارزش یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در ۱۳۳ هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

همچنین امروز گروه های مواد دارویی، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنایع قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

نمادهای پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی فجر و پالایش نفت تهران امروز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت ۲۶۵ واحدی شاخص شدند. این متغیر در پایان معاملات امروز به رقم ۹۶ هزار و ۵۹۴ واحد رسید.

این در حالی بود که نماد پتروشیمی خارک با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شد. شاخص های بازار اول و دوم نیز امروز ۲۱۴ و ۴۳۰ واحد نزولی شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن منگنز ایران، سایپا دیزل، حمل و نقل توکا، ماشین سازی اراک، زامیاد، ایرکا پارت صنعت و نفت بهران بود.

در مقابل نمادهای گروه صنعتی بوتان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، کابل البرز، ماشین سازی نیرو محرکه، سرمایه گذاری صنعت بیمه، سازه پویش و فرآورده های نسوز پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، سهام سایپا دیزل، اوراق صکوک کاوه کیش، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام پالایش نفت تبریز و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند تا از اوراق صکوک اجاره گل گهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران خارج شوند.

در پایان معاملات امروز زامیاد با معامله ۱۰۷ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و شفادارو با معامله ۲۴۷ میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا