بورسبورس کالا

تالار پتروشیمی در صدر ارزش معاملات بورس‌کالا

امروز ۱۹اسفند، بورس‌کالا شاهد معامله حدود ۷۱هزار و ۶۸۱ تن محصول به ارزش ۱۶۸میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان بود. این رقم در مقایسه با ارزش معاملات روز چهارشنبه (آخرین روز معاملاتی) حدود ۵.۵۸ درصد کاهش داشت. در این میان با ارزش‌ترین تالار به میزان ۶۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان از آن تالار پتروشیمی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تالارهای مختلف بورس‌کالای ایران امروز شنبه ۱۹ اسفند بورس‌کالا شاهد معامله حدود ۷۱ هزار و ۶۸۱ تن محصول به ارزش ۱۶۸ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان بود که در۲۳۶ قرارداد انجام شد. از این میزان۱۵۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان متعلق به رینگ داخلی و ۱۷میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان به رینگ صادراتی اختصاص داشت. با ارزش‌ترین تالار نیز به میزان ۶۲ میلیارد و ۴۷۸ میلون تومان به تالار پتروشیمی تعلق گرفت. گفتنی است، ارزش کل معاملات امروز در مقایسه با چهارشنبه که ۱۷۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان بود حدود ۵.۵۸ درصد افت کرد.

تالار صنعتی

امروز شنبه تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله دو هزار و۸۰ تن شمش و بیلت آلومینیوم بود. بر اساس این گزارش باارزش‌ترین محصول تالار صنعتی به شمش ۹۹.۸ با حدود ۱۹ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول توسط شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به قیمت کیلویی ۱۰ هزار و ۴۴۶ تومان نقدی معامله شد. حجم شمش معامله شده نیز دو هزار تن بود.

کم ارزش‌ترین محصول این تالار هم به «بیلت ۶۰۶۳_۷» با ۲۲۲ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول هم مانند دیگر محصولات عرضه شده در تالار صنعتی امروز توسط شرکت ایرالکو عرضه شد. «بیلت ۶۰۶۳ » به قیمت کیلویی یازده هزار و ۱۱۴ تومان به طور نقدی معامله شد.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

از طرفی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در این روز معامله هشت هزار و ۴۷ تن قیر، ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن وکیوم باتوم، هشت هزار و ۵۹۸ تن مواد پلیمری و هشت هزار و ۹۶۰ تن مواد شیمیایی را تجربه کرد.

شایان ذکر است، با ارزش‌ترین محصول این تالار «وکیوم باتوم» به عرضه‌کنندگی شرکت «پالایش نفت بندرعباس» بود. این محصول به قیمت کیلویی یک هزار و ۱۴۶ تومان به طور نقدی داد و ستد شد. ارزش این محصول امروز حدود ۱۳ میلیارد و ۷۵۲میلیارد تومان رقم خورد.

در معاملات امروز کم ارزش‌ترین محصول این تالار هم به «قیر ۴۰۵۰ » با حدود ۳۶ میلیون تومان ارزش تعلق داشت. تولیدکننده این محصول شرکت «نفت پاسارگاد بندرعباس» است که آن را به قیمت کیلویی یک هزار و ۴۴۰ تومان معامله کرد.

اطلاعات کل بازار 19 اسفند

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس‌کالای ایران هم در این روز معامله ۴۰ کیلوگرم زعفران رشته‌ای، چهار هزار و ۴۰۰ تن روغن خام، هشت هزار و ۴۰۰ تن گندم خوراکی و ۲۰هزار قطعه جوجه یک روزه را تجربه کرد.

گفتنی است، روغن خام سویا به عرضه‌کنندگی آرژانتین نیز پرارزش‌ترین (یازده میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) محصول امروز تالار کشاورزی بود. این محصول با قیمت کیلویی سه هزار و ۳۰۰ تومان و به حجم سه هزار و ۶۰۰ تن عرضه شد. کم ارزش‌ترین (۳۳ میلیون تومان) محصول این تالار هم امروز به جوجه ی‌کروزه گوشتی تعلق گرفت. شرکت «اجداد ارم» تولیدکننده این محصول بود که آن را به قیمت کیلویی یک هزار و ۶۵۰ هزار تومان به طور نقدی معامله شد.

شایان ذکر است، در این روز ۱۳ هزار و ۲۲ تن قیر و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس‌کالای ایران به فروش رسید. همچنین طی امروز بازار فرعی هم معامله ۲۰۰ تن گوشت منجمد و یک هزار و ۲۵۴ تن نخ پلی استر در گریدهای A و BوC تجربه کرد.

منبع
اقتصاد.آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا