اقتصاد کلانچندرسانه‌ایصوت

تمدید مالیات ارزش افزوده برای سومین بار +صوت

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تمدید قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده برای سومین بار در سال ۹۷ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهرداد لاهوتی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به مدت پنج سال قانون آزمایشی بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: این قانون تاکنون دوبار مورد تمدید قرار گرفته وبرای بار سوم نیز در سال ۹۷ تمدید شده است.

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آئین‌نامه داخلی مجلس وقتی قانونی به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود دولت مکلف است که شش ماه قبل از به پایان رسیدن این دوره لایحه دیگری را براساس بررسی نقاط ضعف و قوت قانون قبلی تنظیم و به مجلس تقدیم کند.

وی در ادامه افزود: دولت به جهت عدم ارائه چنین لایحه ای به مجلس همان قانون آزمایشی هفت سال گذشته در کشور اجرا می‌شود.

لاهوتی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده در تمامی نقاط جهان از محصول نهایی وصول می شود، اظهارداشت: متاسفانه این قانون در ایران بصورت صحیح مورداجرا قرار نمی گیرد.

وی همچنین گفت: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده ابهامات فراوانی دارد و هر کسی می‌تواند با سلیقه خود این قانون را در جامعه عملیاتی کند.

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: مخالفت نمایندگان مجلس با بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بر اساس اصل ۸۵ در کمیسیون اقتصادی یک تصمیم شایسته و درستی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا