بانک و بیمهطلا و ارز

افزایش ارزش معاملات آتی سکه

دیروز شنبه ۱۹ اسفند، معامله‌گران ۲۱ هزار و ۸۹۳ قرارداد را به ارزش ۳۷۱میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان در بازار آتی سکه منعقد کردند، در حالیکه ارزش معاملات در روز پنجشنبه ۱۷اسفند، حدود ۱۸۴ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان بود. این موضوع حاکی از افزایش حدود ۱۰۰درصد از ارزش این معاملات نسبت به روز پیش خود است.

آرمان اقتصادی – لیلی شهیر؛ شنبه ۱۹ اسفند، بازار آتی سکه ۳۷۱ میلیارد و۲۹۱ تومان ارزش داشت که در مقایسه با روز معاملاتی گذشته حدود ۱۰۰ درصد رشد داشت. گفتنی است، قیمت سکه به طور میانگین در همه سررسیدهای این روز بازار ۶.۵۸ درصد کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، شنبه ۱۹ اسفند در سررسید قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه امسال تعداد۴۸۹ قرارداد منعقد شد که قیمت تسویه سکه روی رقم یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با قیمت روز قبل یعنی ‌پنجشنبه ۱۷ اسفند (یک میلیون و ۵۸۷ هزار تومان) ۰.۷۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده نیز به ترتیب ۳۸۲و ۲۲۸ قرارداد به ثبت رسید که در مقایسه با قراردادهای روز قبل تعداد این سررسیدها افزایش داشت. به طوریکه پنجشنبه در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده به ترتیب ۱۹۰ و ۱۸۳ قرارداد به ثبت رسید.

در این روز بهای سکه برای تحویل اردیبهشت ماه نیز یک میلیون و ۵۸۸ هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت‌های روز پنجشنبه (یک میلیون و ۶۰۴ هزار تومان) ۰.۹۹ درصد کاهش داشت. همچنین بهای سکه برای تحویل تیرماه سال آینده هم یک میلیون و ۶۱۰ هزار تومان بود که در مقایسه با روز معاملاتی قبل (یک میلیون و ۶۲۵ هزار تومان) خود ۰.۹۲ درصد کاهش داشت.

گفتنی است، سررسیدهای دورتر بازار که به طور معمول بیشترین حجم قراردادها را به خود اختصاص دادند، موعد تحویل شهریور و آبان و دی ماه سال آینده هستند که شنبه در سررسید شهریور یک هزار و ۳۸۷ قرارداد و در سررسید آبان ۹۷ بالغ بر هشت هزار و ۱۵۶قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد. همچنین یازده هزار و ۲۵۱ قرارداد نیز در سررسید دی ۹۷ منقد شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل شهریور سال آینده یک میلیون و ۶۳۶ هزار تومان و در قرارداد آبان ماه سال ۹۷ نیز یک میلیون و ۶۷۳ هزار تومان و در قرارداد دی ۹۷ هم یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بر تابلوی معاملات ثبت شد. این قیمتها نسبت به پنجشنبه به ترتیب ۱.۲۶ و ۱.۲۹ و ۱.۳۷ درصد کاهش داشتند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا