بانکبانک و بیمه

پول های بلوکه شده ایران آزاد شده است

سخنگوی دولت گفت: آنچه برای رفع بلوکه شدن پول های ایران توافق شده بود، انجام و کل پول های بلوکه شده آزاد شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی،محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح شرایط اقتصادی کشور پرداخت و تاکید کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی به دو عرصه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی غیرفعال و در نظر گرفتن اعتبارات برای طرح های در دست اجرا و ناتمام عمرانی دولتی وارد شدیم.
وی افزود: ستاد تسهیلات استانداری تا ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ تسهیلاتی به ۱۱ هزار و ۶۶۶ واحد تولیدی به میزان هشت هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان پرداخت کرده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: همچنین برخی واحدها به طور مستقل برای دریافت تسهیلات اقدام کردند که تا ۱۸ بهمن ۹ هزار و ۴۷۸ بنگاه در این زمینه تسهیلاتی به میزان ۶ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان دریافت کرده اند.
نوبخت یادآور شد: در مجموع ۲۱ هزار و ۱۴۴ بنگاه تسهیلاتی به میزان ۱۴ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات آموزش و پرورش برای پرداخت پاداش بازنشستگان پرداخت شده است.
سخنگوی دولت با بیان این که تمام تلاش دولت کاهش مشکلات جامعه است، اظهارداشت: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام طرح های نیمه تمام اختصاص داده شده است و سیاست دولت اجرای طرح ها و پروژه های بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و مصوبات سفرهای رهبر معظم انقلاب در سنوات گذشته و سفرهای رییس جمهوری در اولویت قرار دارند.
نوبخت ادامه داد: تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده شاهد افتتاح ۲۶۴ پروژه خواهیم بود و تا پایان دولت یازدهم ۶۲۵ پروژه افتتاح می شود.
سخنگوی دولت گفت: امید است که با اعتبارات پیش بینی شده در کنار تسهیلات پرداختی شاهد افزایش اشتغال و تولید در کشور باشیم و بتوانیم به رشد مدنظر دست یابیم و دولت با برنامه می داند به چه سمتی حرکت می کند.
نوبخت افزود: در ستاد اقتصادی دولت برنامه ریزی کردیم که حقوق و عید کارکنان دولت همراه با حقوق بهمن ماه واریز شود و بتوانیم حداکثر ۱۵ تا ۲۰ اسفند ماه حقوق اسفند را پرداخت کنیم تا ببینیم در دو هفته باقی مانده چه پولی داریم و به جاهایی که نیاز داریم پرداخت کنیم.



همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا