صنعتصنعت، معدن، تجارت

استراتژی مناسب شرط توسعه صنعت حلال

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی و پایه گذار بازاریابی نوین در ایران گفت: توسعه بازار محصولات حلال نیازمند داشتن الگو و استراتژی مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد روستا در برنامه «راه ابریشم » رادیو اقتصاد افزود:طبق تعریف محصول حلال به محصولی گفته می شود که سالم، ایمن و در عین حال مبتنی بر اصول و ارزش های اسلامی باشد.

وی همچنین اظهارداشت: کالاهای حلال نوعی آرامش و اعتماد بین خریدار و فروشنده در خصوص فرآورده های مورد دادو ستد ایجاد می کند.

همچنین بخوانید

این عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی و پایه گذار بازاریابی نوین در ایران گفت: خوشبختانه امروز در کشورهای دنیا حتی اروپایی گرایش جالبی نسبت به محصولات حلال پیدا شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پایه گذار محصولات حلال در دنیا کشور مالزی است، افزود: مقوله حلال امروز تنها در بحث کالا خلاصه نمی شود بلکه در سایر حوزه ها از قبیل خدمات ،گردشگری و موارد مشابه دیگری تسری پیدا کرده است.

روستا تصریح کرد: اگر ایران بخواهد در بحث صنعت حلال شهرت و اعتبار جهانی کسب کند و همینطور حضور موفق در سطح بازارهای بین المللی داشته باشد بطور قطع و یقین نیاز به یک الگو و استراتژی مناسب دارد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بدون شک چشم بسته و بصورت کاملا غیرحرفه ای نمی توان انتظار موفقیت در بحث صادرات محصولات حلال و همینطور کسب اعتبار جهانی را داشت.

این عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی و پایه گذار بازاریابی نوین در ایران افزود: صنعت حلال از دو دهه گذشته در سطح دنیا مطرح و توانسته در این مدت موفقیت زیادی نیز کسب کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تلاش های خوبی به جهت توسعه صنعت حلال در ایران شکل گرفته ولی در بحث بازاریابی و تبلیغات هنوز راه زیادی در پیش روست.

روستا تصریح کرد: توسعه بازارهای محصولات حلال مستلزم ایجاد نهادی مرتبط با بازاریابی و تبلیغات در سطح خرد و کلان است تا بصورت تخصصی و حرفه ای به امر بازاریابی بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «راه ابریشم» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۶.۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه با هدف توسعه تجارت بین الملل به نفع بخش صادرات ایران به ویژه صادرات غیر نفتی و معرفی مقصدهای مناسب صادراتی کشور از رادیو اقتصاد پخش می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا