بانکبانک و بیمه

عملکرد مثبت بانک دی در سال ۹۶


محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی در آخرین جلسه شورای معاونین بانک در سال ۱۳۹۶ ، عملکرد این بانک را در سال جاری مثبت ارزیابی کرد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،محمدرضا قربانی ضمن تشریح دستاوردهای بانک دی در سال جاری در خصوص عملکرد بانک گفت: یکی از سیاست های سال ۱۳۹۶ بانک دی، تامین مالی خرد بود که این موضوع در قالب مشتری مداری و مسئولیت اجتماعی تدوین و به منظور برنامه ریزی در راستای بانکداری خرد انجام شد؛ به طوری که در سال جاری بخش قابل توجهی از تسهیلات پرداختی به تسهیلات خرد اختصاص یافت؛ البته سیاست های حمایتی برای ایجاد فرصت های عادلانه اشتغال در مناطق محروم نیز در قالب تسهیلات خرد با کمترین میزان نرخ سود از دیگر سیاست های کارآمد بانک در این خصوص بوده است.
قربانی به دیگر اقدامات تیم مدیریت جدید در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت:  اصلاح ساختار سازمانی بانک به منظور چابک سازی، اصلاح ترکیب سپرده ها از طریق جذب منابع ارزان قیمت، تشکیل کار گروه ویژه وصول مطالبات، تشکیل کمیته های مدیریت ریسک و حسابرسی در راستای استقرار حاکمیت شرکتی، ساماندهی گروه مالی دی و تشکیل کمیته رسیدگی به امور شرکت، تعالی گرایی از طریق ایجاد انگیزه و تقویت امنیت شغلی همکاران و در نهایت مدیریت حاشیه ها و ایجاد آرامش در بانک از اقدامات حائز اهمیتی بود که در مدت زمان کوتاهی اجرایی شد.
مدیرعامل بانک دی تحقق اهداف استراتژیک و ایجاد مزیت رقابتی را از موفقیت های چشمگیری دانست که بانک دی توانسته به آن دست یابد و در ادامه گفت: به دنبال بهره برداری از زیر ساخت‌های بانکداری الکترونیک و راه اندازی بیش از ۲۶ زیر سیستم بانکداری الکترونیک در سال ۱۳۹۵ این روند در سال ۱۳۹۶ نیز ادامه یافت و بیش از ۵۰ زیر سیستم  جهت ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان طراحی و به بهره برداری رسید.
ایشان در ادامه با تاکید بر سیاست گذاری کلان بانک در جهت حرکت به سوی سودآوری تاکید کرد: تجهیز منابع ارزان قیمت، تقویت ترکیب سپرده های جاری و پس انداز، جذب سپرده های کوتاه مدت و بلند مدت با نرخ‌های مصوب بانک مرکزی و کاهش متوسط سودهای پرداختی از جمله عملکردهای مثبت بانکی می باشد که بانک دی در این زمینه نیز فعالیت های کارشناسی شده و عملیاتی را در حفظ طرح های سودآور اتخاذ نموده است.
وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی بر تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵اشاره داشت و تاکید کرد: بانک دی از جمله معدود بانک‌های کشور بود که با تشکیل کارگروه ویژه ارتقاء فرآیند، تهیه صورت‌های مالی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی گزارش دهی مالی (IFRS) آغاز کرده است.
مدیرعامل بانک دی با اشاره بر اقدامات حائز اهمیت تیم مدیریتی جدید خاطر نشان کرد: تعیین تکلیف حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات غیر جاری، اعطای تسهیلات با اعتبارسنجی کامل و رعایت بهداشت اعتباری از جمله مهمترین اقدامات تیم مدیریتی جدید بانک در این مدت‌ محدود بوده است.
قربانی موفقیت های کسب شده در سال ۹۶ از جمله، دریافت لوح تقدیر سومین کنفرانس ملی کارآفرینی، کسب رتبه دوم المپیاد بانکی در بین چهارده بانک خصوصی و موسسه اعتباری، انتخاب مدیر برتر روابط عمومی کشور از این بانک، انتخاب پژوهشگر برتر نظام بانکی از بانک دی، درخشش روابط عمومی بانک دی در سیزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، دریافت نشان ویژه خط کش طلایی و همچنین دریافت دو نشان شاهین طلایی در بخش کمپین های تبلیغاتی و تبلیغات محیطی را نشان از رشد و شکوفایی و حرکت به سوی بالندگی بانک ارزش آفرین دی دانست.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد بانک دی با همت و تلاش یکایک اعضای ارزش آفرینش می تواند به یکی از بهترین بانک ها در نظام بانکی تبدیل شود و در سال جدید افق های روشنی پیش رو خواهد داشت.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا