اقتصاد کلان

سازمان اموال تملیکی منحصر به فردترین سازمان حاکمیتی در تعیین تکلیف اموال دولتی است

امین دلیری در کمیسیون مبارزه با قاچاق گیلان :
سازمان اموال تملیکی منحصر به فردترین سازمان حاکمیتی در تعیین تکلیف اموال دولتی است
جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان با حضور امین دلیری مدیرعامل سازمان اموال تملیکی و دکتر نجفی استاندار گیلان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی امین دلیری در این جلسه با تشریح اقدامات سازمان اموال تملیکی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود : در آئین نامه مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سه شیوه صادرات ، انهدام و فروش داخلی برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق پیش بینی شده است که در همین راستا دستورالعمل صادرات و انهدام کالاهای قاچاق تصویب و ابلاغ گردیده است و مدیریتهای استانی سازمان اموال تملیکی براین اساس نسبت به تعییت تکلیف کالاهای در اختیار اقدام خواهند نمود .
وی تصریح کرد : علی رغم محدودیتهای سازمان در خصوص انبار به مدیران تاکید کرده ایم که در هر صورت نسبت به تحویل کالا از دستگاههای کاشف اقدام نمایند .
دلیری با اشاره به نقش سازمان اموال تملیکی به عنوان دستگاه حاکمیتی افزود : سازمان اموال تملیکی منحصر به فردترین سازمان حاکمیتی در تعیین تکلیف اموال دولتی است که موجب ایجاد درآمد برای دولت میشود و خاطر نشان کرد : شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که باید همه دستگاههای دولتی تلاش خود را در جهت کاهش هزینه ها و افزایش درآمد برای دولت به کار بندند و از ظرفیتهای موجود برای کمک به منابع مالی دولت استفاده کنند .
استاندار گیلان نیز ضمن تاکید بر احیاء سرمایه های ملی که برای واردات کالاهای قاچاق از کشور خارج شده است به وظایف سازمان اموال تملیکی در این خصوص اشاره کرد و افزود : کلیه دستگاههای کاشف باید کالاهای قاچاق را تحویل سازمان اموال تملیکی دهند تا فرآیند تعیین تکلیف آن طی شود .
 


منبع: روابط عمومی سازمان اموال تملیکی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا