اقتصاد کلانگردشگری

نقش آفرینی گردشگری در اقتصاد ملی

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: صنعت گردشگری در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی کشور بسیار نقش آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد اصغری قاجار در برنامه «سکه تمام بهار» رادیو اقتصادافزود: این صنعت با ویژگی‌های خاص خود صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت گردشگری امروز به عنوان رکن مهمی از ارکان اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان تبدل شده است، اظهارداشت: صنعت مزبور در اشتغال افزایی، رشد اقتصادی، ارزآوری و موارد مشابه دیگر بسیار نقش کلیدی دارد.

همچنین بخوانید

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به توان بالای گردشگری در کشور گفت: این صنعت با کمک دولت و حمایت بخش خصوصی می تواند جایگزین صنعت نفت باشد.

وی همچنین با بیان اینکه با ورود هر گردشگر خارجی به ایران معادل ۲۵ بشکه نفت خام درآمد ارزی نصیب کشور می شود بر ضرورت توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در این حوزه تاکید کرد.

اصغری قاجار تصریح کرد: هرچند تا به امروز گام های بلندی در راستای توسعه و بالندگی صنعت گردشگری در مملکت برداشته شده ولی هنوز تا دستیابی به تحول مورد انتظار راه زیادی در پیشروست.

وی در ادامه هتل سازی را از جمله زیرساخت های مهم صنعت گردشگری دانست و گفت: خوشبختانه امروز دولت در این حوزه اعم از پروژه های درحال ساخت، نیمه تمام و غیره تسهیلات با سود چهاردرصد اعطا می کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از سخنان خود آینده صنعت گردشگری ایران را بسیار روشن توصیف کرد و افزود: شکوفایی این صنعت اشتغال آفرین، ارزآور و با اهمیت اقتصادی بسیار بالا در مملکت نیاز به تعامل، هم افزایی و در یک کلام عزم همگانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه زنده، شاد و امید بخش «سکه تمام بهار» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا جمعه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۱۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی» با هدف ارزشگذاری به شروع سال جدید بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا