امور زیربناییراه و ساختمان

۷۵ درصد ترافیک کشور روی ۴۰ هزار کیلومتر راه شریانی است

۷۵ درصد ترافیک کشور روی ۴۰ هزار کیلومتر راه شریانی است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه کشور ۷۵ درصد ترافیک و جابجایی مسافر و بار روی ۴۰ هزار کیلومتر راه شریانی انجام می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از سازمان راهداری، عبدالهاشم حسن‌نیا افزود: از طرفی ۹۰ درصد جابجایی بار مسافر در سطح کشور از طریق جاده ها انجام می شود و این مساله اهمیت نگهداری مناسب راه ها را نشان می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری و حمل جاده‌ای جهت ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای هموطنان اقداماتی را در زمینه بهبود وضعیت جاده‌های کشور و علائم ایمنی راه‌ها طی سال جاری به‌ ویژه در ایام تعطیلات نوروزی انجام داده است.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مناسب امسال حدود ۷۰ هزار دستگاه اتوبوس، سواری کرایه و مینی‌بوس با ظرفیت ۹۰۰ هزار صندلی در این ایام آماده شد و با توجه به نظارت‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی مسافربری در زمینه جابه‌جایی ایمنی مسافران انجام می‌شود، به هموطنان توصیه می‌شود حتی‌الامکان در سفرهای جاده‌ای از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند که ایمنی بیشتری دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از یک ‌میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه شماره‌گذاری شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز ۵ تا ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا می‌کنند که امید است با برنامه‌ریزی‌های مناسب رفت و آمد مردم در این ایام به صورت روان و ایمن انجام شود.

وی از آمادگی کامل بخش راهداری در جاده‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۴ هزار نیروی راهدار در قالب ۱۲۰۰ اکیپ راهداری و با بهره‌گیری از ۹۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۶۴۷ راهدارخانه در جاده‌های سراسر کشور مستقر هستند و بنا به ‌ضرورت و موقعیت جوی آماده خدمات ‌رسانی بوده و از قبل با مهیا کردن شرایط فیزیکی جاد‌ه‌ها جهت استفاده هموطنان تلاش مناسبی داشتند.

حسن‌نیا همچنین اظهار داشت: در زمینه بهبود وضعیت راه‌های کشور و ایمنی راه‌ها اقدامات مختلفی از جمله ۵۰ هزار کیلومتر خط، خط‌کشی راه‌ها، مصرف ۶.۵ میلیون تن آسفالت، ۶۰۰ کیلومتر اصلاح و نصب روشنایی راه‌ها، آشکارسازی علائم و تابلوها، نصب علائم هشداردهنده جهت یمن جریان ترافیک، ارتقای کیفی حفاظ‌های جانبی در شبکه بزرگراهی و آزادراهی انجام شده است.

وی، ضمن آرزوی سفری خوش و ایمن برای همه مسافران در طول جاده‌های کشور در ایام نوروز، ازهموطنان درخواست کرد اطلاعات مربوط به وضعیت ترافیکی محورهای جاده‌ای را از طریق تلفن گویای ۱۴۱، سایت ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور دریافت نمایند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا