تجارتصنعت، معدن، تجارت

موضوع کنترل واردات از مناطق آزاد کاملا جدا است / مناطق آزاد را نمی‌توان بهانه ای برای ورود کالای قاچاق دانست

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: قطعا می‌توانیم عملکردها را بهبود بدهیم اما نمی‌توانیم واردات بی‌رویه و قاچاق را ازطریق مطرح کردن مناطق آزاد بپوشانیم و آن را بهانه‌ کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رامین نورقلی‌پور در خصوص وضعیت مناطق آزاد کشور و وجود قاچاق کالا در این مناطق، اظهار داشت: دیدگاه شاید نسبتا عمومی در این زمینه وجود داشته باشد اما من به این مسئله اعتقادی ندارم، به این جهت که باید تاثیراتی که مناطق آزاد در توسعه مناطق داشته‌اند را از دید خود دور کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل واردات بحثی هست که از مناطق آزاد کاملا جدا است، گفت: لایحه ایجاد چند منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد، در سال ۹۵ این لایحه در بین دولت و مجلس رفت و برگشت‌هایی را داشته و نواقص آن رفع شده است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا کنون علی‌رغم اینکه آمارهای ضد و نقیضی در خصوص میزان واردات در مناطق آزاد وجود دارد اما بر اساس آمار ارائه شده توسط خود مناطق آزاد به نظر نمی‌رسد آمارهایی که در محافل گفته می‌شود واقعیت ندارد، ادامه داد: بین مناطق آزاد، واردات کالا و یا قاچاق باید تمایز قائل شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: قطعا می‌توانیم عملکردها را بهبود بدهیم اما نمی‌توانیم واردات بی‌رویه و قاچاق را ازطرق مطرح کردن مناطق آزاد بپوشانیم و آن را بهانه‌ کنیم./

 

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا