امور زیربناییراه و ساختمان

جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی‌ جاده‌ای طی ۱۰ روز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «طی ۱۰ روز گذشته در طرح نوروزی ۹۷ از مورخ ٩۶/١٢/٢۴ لغایت ٩٧/١/۴ بالغ بر ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و چهار مسافر در قالب ٣٣٧ هزار و ٣۵٩ سرویس جابجا شده‌ است» گفت: نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۶ تعداد سفرها ٩.۵ درصد افزایش و تعداد مسافرین ١.۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، حمیدرضا شهرکی ثانوی (مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) با اشاره به آمار جابجایی مسافران نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای طی ۱۰ روز گذشته در طرح نوروزی ۹۷ از مورخ ٩۶/١٢/٢۴ لغایت ٩٧/١/۴ اظهار داشت: در این مدت ٣٣٧ هزار و ٣۵٩ سرویس سفر انجام شده است.

وی افزود: همچنین در همین مدت ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و چهار مسافر جابجاشده که در مقایسه با آمار ١٠ روزه ابتدایی طرح نوروزی ۹۶ تعداد سفرها ٩.۵ درصد افزایش و تعداد مسافرین ١.۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سهم هر یک وسایل نقلیه عمومی برون‌شهری اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در جابجایی مسافرین را به ترتیب برابر با ۵٨.۴ – ٢٢.۶ و ١٩ درصد عنوان کرد و گفت: سهم اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در سفرهای انجام شده نیز به ترتیب برابر با: ٣١.٧ – ١۶.٩ و ۵١.۴ درصد است.

شهرکی ثانوی در ادامه بیان داشت: بیشترین مقاصد سفر بعد از تهران به ترتیب خراسان رضوی(مشهد)، خوزستان، اصفهان، گیلان، مازندران، فارس، ایلام و آذربایجان غربی و شرقی است.

وی با اشاره به آمار کل تردد از مرزهای زمینی در بازه زمانی از ٩۶/١٢/٢۴ لغایت ٩٧/١/۴ نیز گفت: مجموع کل تردد از مرزها دربازه زمانی مورد اشاره، ۶۶١ هزار و ١٢٩ نفر بوده است که مسافرین ورودی با تعداد ٢٢۴ هزار و ۶٨۶ نفر سهم ٣۴ درصدی و مسافرین خروجی با تعداد ۴٣۶ هزار و ۴۴٣ نفر از سهم ۶۶ درصدی برخوردار بوده اند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: همچنین از زمان آغاز طرح نوروزی ۹۷ تا روز گذشته سوم فروردین‌ماه ۵۹۱ هزار و ۴۸۴ نفر از مرز‌های زمینی کشور تردد داشته‌اند که مسافرین ورودی با تعداد ١٨۴ هزار و ۶٢٩ نفر سهم ٣١.٢ درصدی و مسافرین خروجی با تعداد ۴٠۶ هزار و ٨۵۵ نفر سهم ۶٨.٨ درصدی را به خود اختصاص دادند.

شهرکی ثانوی در پایان خاطرنشان کرد: پر ترددترین مرزها به ترتیب مهران، بازرگان، رازی، شلمچه و بیله سوار بوده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا