امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پدیده تغییر کاربری باغات در استان تهران

شهریار- وزیر جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه در استان تهران با پدیده تغییر کاربری باغات روبرو هستیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود حجتی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به شهریار طی سخنانی گفت: متاسفانه در استان تهران با پدیده تغییر کاربری باغات روبرو هستیم.

وی سپس ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغ‌ها را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید راه حلی برای جلوگیری از ساخت و سازها پیدا کنیم.

همچنین بخوانید

وزیر جهاد کشاورزی سپس به بررسی راه های کاهش قیمت محصولات کشاورزی پرداخت و افزود: با تشکیل زنجیره‌های تولید و حذف دلال‌ها می‌توانیم قیمت تولیدات کشاورزی را پایین بیاوریم.

وی تاکید کرد: باید به بخش کشاورزی و بازار این بخش پایداری ببخشیم و به سمت کشاورزی نوین برویم و از کشاورزی سنتی فاصله بگیریم.

حجتی با بیان این که اقدامات خوبی در تأمین تجهیزات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی صورت گرفته است، گفت: در پی گسترش مکانیزاسیون دستگاه ها و تجهیزات در بخش کشاورزی هستیم، باید در مصرف آب نیز صرفه جویی کنیم و این صرفه جویی از طریق تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین میسر است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آبیاری نوین علاوه بر کاهش مصرف آب، باعث کم شدن هزینه تولید و افزایش کیفیت محصول نیز خواهد شد.

وی در خصوص «حمایت از کالای ایرانی» نیز گفت: به دنبال تدابیری هستیم تا مازاد تولیدات کشاورزی در فصول مختلف سال در کشور صادرات شود، تا از این طریق از کشاورز ایرانی و کالای ایرانی حمایت شود.

بر اساس این گزارش، صبح سه شنبه  آیین بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی ۲۰۵ هکتاری روستای «بادامک» شهریار و نیز سردخانه محصولات کشاورزی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، محمد حسین مقیمی استاندار تهران محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولین محلی برگزار شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا