اقتصاد کلان

شاخص بورس ۶۹۹ واحد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طی ۲۱ روز کاری بهمن ۹۶، ارزش معاملات در مقایسه با دی ۹۶، ۱۰ درصد کاهش یافت و از ۵۷۲۲۷ میلیارد ریال به ۶۳۰۵۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین حجم سهام معامله شده از ۲۳۵۱۵ میلیون سهم به ۲۲۲۷۸ میلیون سهم معادل ۵ درصد کاهش یافت.

همچنین بخوانید

از ابتدای سال تاکنون متوسط روزانه حجم وارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۹۱۶ میلیون سهم و ۲۰۷۸ میلیارد ریال بوده است.

در بهمن ۹۶، دفعات معاملات سهام برابر با ۴ درصد در مقایسه با دی ۹۶ افزایش یافت و از ۱۵۶۰ هزار دفعه به ۱۶۲۲ هزاردفعه رسید.

شاخص بورس در پایان بهمن ۹۶ در مقایسه با دی ۹۶ به میزان ۶۶۹ واحد برابر با ۰.۷ درصد کاهش یافت و از ۹۸۸۱۷ واحد به ۹۸۱۴۹ واحد رسید.

ارزش بازار در پایان بهمن ۹۶ در مقایسیه با دی ۹۶ به میزان ۲۵۵۰۹ میلیارد ریال برابر با یک درصد کاهش یافت و از ۳۹۳۴۳۹۱ میلیارد ریال به ۳۹۰۸۸۸۲ میلیارد ریال رسید.

بر اساس معاملات خرد و بلوک، در این ماه ارزش سهام خریداری شده‌ اشخاص حقوقی درحدود ۲۸۱۳۶ میلیارد ریال و معادل ۵۹ درصد از کل خرید‌ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آن‌ها ۲۷۹۴۵ میلیارد ریال و در حدود ۵۹ درصد از کل فروش‌ها بود. بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۱۹۲ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۴۰ و ۴۰ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا