امور زیربناییتعاون و اشتغال

فعالسازی چرخه اقتصاد ملی با رونق تولید

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: حمایت از کالای ایرانی به رونق بیشتر اقتصاد ملی و فعالیت واحدهای تولیدی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جمشید انصاری در برنامه «سکه تمام بهار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: رونق تولید در کشور می تواند پیامدهای خوبی از قبیل توسعه اشتغال، بهبود معیشت مردم، گسترش صادرات و بسیار موارد دیگری را به همراه داشته باشد.

وی همچنین اظهارداشت: برای دستیابی به تولید ملی شکوفا بدون عزم و اراده تمامی آحاد مردم و مسئولان میسر نیست.

همچنین بخوانید

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: تولیدکنندگان باید به نحوی کیفیت محصولات خود را افزایش دهند که مردم بین کالای داخلی و خارجی با رغبت محصول ساخت داخل را انتخاب و در عین حال از حیث قیمتی بایستی هزینه های تمام شده کالای ساخت داخل به شدت کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: مسئولان نیز در راستای تحقق شعار سال باید مسیر تولید را برای صنعتگران و کار آفرینان هموار کنند تا چرخ تولید در کشور روان تر بچرخد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی را از جمله تصمیمات مهم دولت در جهت اجرای شعار سال جدید مبنی بر حمایت از کالای ایرانی دانست و اظهارداشت: امسال در نخستین جلسه هیئت دولت تصمیم بر این شد تا مصرف کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل در دستگاه های اجرایی ممنوع شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این دستگاه ها ملزم شدند در کالاهای مصرفی اعم از کاغذ، نوشت افزار، امکانات تکثیری، رایانه و بسیاری از موارد مشابه دیگر و همینطور اقلام مورد نیاز در اجرای پروژه های عمرانی را از محصولات ساخت داخل استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشورافزود: ممنوعیت خرید کالاهای خارجی مشابه ایرانی در تمامی دستگاه های دولتی گامی بزرگ در جهت حمایت از تولید ملی، اشتغال، صادرات و مصادیقی از این نوع در جامعه است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «سکه تمام بهار» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا جمعه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۱۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی «مهدی شیار» با هدف ارزشگذاری به شروع سال جدید بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می توانند به سایت رادیو اقتصاد مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا