بانک و بیمهطلا و ارز

دلار نقدی هم‌چنان بی‌قیمت است/ سکه در مرز یک میلیون و ۷۲۰هزارتومان

اولین روز کاری پس از دور دوم تعطیلات نوروزی با دلار نقدی بی قیمت در بازار ارز آغاز شد؛اگرچه این اتفاق روز ششم فروردین به عنوان نخستین روز فعالیت بازار قیمت دلار از ۵ هزار تومان فراتر رفت،اما یک روز بعد قیمت ها از تابلو حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در حالی که حتی تعطیلات طولانی نوروز نیز نتوانست نوسان بازار ارز را کنترل نماید،این چنین بود که رشد قیمت ها در بازار ارز و طلا و سکه در حالی اتفاق افتاد که حجم تقاضا در این بازار اندک بود و به گفته فعالان این صنف رونق بازار سکه کمتر از سال های گذشته بوده است.

 بر اساس این گزارش در حالی که دلار نقدی در بازار بی قیمت است ، بهای هر دلار در صرافی های بانکی برابر با ۴۸۷۸ تومان اعلام شده است.این قیمت افزایشی ۳۰ تومانی را نسبت به روز کاری قبل نشان می دهد .

قیمت هر یورو نیز ۶۱۹۵ تومان اعلام شده است که در مقایسه با روز کاری قبل از آن ۲۵ تومان افزایش را نشان می دهد.

همزمان با رشد قیمت ارز در بازار ، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان اعلام شده است که نسبت به روز کاری قبل کاهشی ۱۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

بهای سایر قطعات سکه اما افزایشی محسوس را در بازار تجربه کرد.بهار هر قطعه سکه بهار آزدی طرح جدید یک میلیون و ۶۳ هزار تومان بود که رشدی ۱۹ هزار تومانی را در مقایسه با سال گذشته داشت. در عین حال قیمت ربع سکه ۸۴۱ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۵۳۴ هزار تومان اعلام شده است . بهای هر سکه گرمی نیز در بازار ۳۴۱ هزار تومان است .

رشد قیمت نیم‌سکه و ربع سکه به ترتیب ۱۳ و ۶ هزار تومان برآورد می شود. با وجود کاهش قیمت هر اونس طلا در بازار و رسیدن قیمت اونس به ۱۳۳۶.۸ دلار ، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ، با افزایش ۱۷۷۸ تومان به اندکی بیشتر از ۱۶۱ هزار تومان رسید .

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا