اقتصاد کلان

مصرف مناسب پیشران تولید پایدار

دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: بر اساس یک منطق اقتصادی پیشران تولید پایدار مصرف مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ماشاءلله عظیمی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر هزاران نوع محصول و مواد غذایی فاخر با قابلیت صادرات مبتنی بر استاندارد جهانی در کشور تولید می شود.

وی همچنین اظهارداشت: برای ترغیب و تشویق بیشتر مردم به مصرف کالای ایرانی باید به بحث کیفیت، قیمت، عرضه مناسب، تنوع، فروش اعتباری و دیگر موارد توجه ویژه کرد.

همچنین بخوانید

دبیرکل اتاق تعاون ایران ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب گفت: نقش بخش تعاون در تحقق شعار امسال بسیار پر رنگ است.

وی در ادامه ضمن اشاره به ایجاد تعاونی‌های بزرگ عرضه محصولات ایرانی در سطح کشور افزود: این طرح به ترویج فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل کمک خواهد کرد.

عظیمی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: طرح مزبور تا پایان فروردین ماه سال جاری آماده و جهت اجرا به شورای اشتغال و سایر بخش ها پیشنهاد می شود.

وی همچنین گفت: بدون شک با حمایت از کالای ایرانی بخش عمده ای از معضل اشتغال و بیکاری جامعه با ارتقای ظرفیت ها در کارخانجات و واحدهای تولیدی رفع خواهد شد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بر اساس طرح تحول اقتصادی مصوبه مجلس شورای اسلامی نظام توزیع یکی از دلائل ایجاد تورم در اقتصاد کشور است.

وی در این مصاحبه رادیویی اضافه کرد: تنها زنجیره تولید و مصرف چهاردرصد می تواند در تورم مملکت تاثیر داشته باشد.

عظیمی ادامه داد: تعاونی ها همواره به سود منطقی فکر می کنند بنابراین انگیزه ای برای گران فروشی ندارند.

وی گفت: هم اکنون در کویت، کانادا، سنگاپور و در بسیاری از کشورهای جهان ۴۰ تا ۵۰ درصد توزیع کالا بوسیله تعاونی ها صورت می گیرد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه تعاونی برای هر اقتصادی در دنیا مفید هستند، یادآورشد: متاسفانه در شرایط کنونی کمتر از ۱۷ تا ۱۸ درصد از مجموع سهم اقتصاد ایران مربوط به بخش غیر دولتی بوده که از این میزان سهم بخش تعاون تنها هفت درصد است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا